کد خبر: ۲۳۷۰۰۱
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۰
عربستان سعودی که خود حامی تروریسم و ناقض قوانین بین‌المللی است و روزانه مردم بی‌گناه یمن را به قتل می‌رساند در نامه‌ای به شورای امنیت مدعی شد که ایران به دنبال ایجاد بی ثباتی در تمام جهان است.
ناطقان:  عربستان سعودی در نامه ای به شورای امنیت سازمان ملل در رابطه با نشست روز  سه شنبه، هدف تهران از رفتارهایش را ایجاد بی‌ثباتی نه تنها در منطقه خاورمیانه بلکه در تمام جهان خواند و مدعی شد که ایران به شبه نظامیان در سوریه، عراق و لبنان سلاح ارسال کرد و در آن کشورها تروریسم را به وجود آورد.

در نامه عربستان سعودی با طرح این ادعا که حملات حوثی ها علیه عربستان با موشک های ایرانی انجام شده، ایران به حوثی ها سلاح می‌د هد و آن ها تاکنون 1659 حمله علیه اهداف غیرنظامی انجام داده‌اند، آمده است: امیدواریم که ایران همانند یک کشور عادی رفتار کند و به قوانین بین المللی احترام بگذارد.

عربستان سعودی همچنین از گزارش شورای امنیت مبنی بر دست داشتن ایران در حملات انصارالله یمن به عربستان استقبال کرد و گفت که این گزارش اهداف خصمانه ایران علیه عربستان را ثابت کرد.

در این نامه آمده است که عربستان اجازه نمی دهد که به مرزهایش تعرض و یا به امنیت ملی این کشور آسیب وارد شود و ما مطمئن هستیم که شورای امنیت توانایی آن را دارد که با آن چه دخالت های ایران که از سال 1979 آغاز شده، خوانده شده، مقابله کند.

در نامه عربستان سعودی همچنین بر ضرورت تداوم تحریم های تسلیحاتی علیه ایران تاکید شده است.

به گزارش ایسنا مقامات سعودی بیش از این نیز بارها ادعاهای بی اساسی علیه جمهوری اسلامی ایران مطرح کرده‌اند.

سید عباس موسوی، سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در پاسخ به اتهام‌های بی‌اساس و اظهارات مداخله جویانه مقام های برخی از کشورهای منطقه از جمله عربستان سعودی و بحرین اظهار داشت: جای بسی شگفتی است که کشورهای همچون عربستان سعودی که خود منبع تروریسم و افراطی گری در منطقه هستند و سال‌ها با حمایت از گروه‌های تروریستی همچون القاعده و داعش به بی ثبات سازی در منطقه دامن زده‌اند، اتهام های بی اساسی به جمهوری اسلامی ایران که با رفتار مسئولانه خود شر گروه‌های تروریستی را از سر کشورهای منطقه کوتاه کرده است، وارد می کنند. حمایت از خواسته نماینده آمریکا در تور دوره گردی وی در منطقه برای استمرار محدودیت‌های تسلیحاتی کشورمان از سوی کشورهایی که بیش از پنج سال است با سلاح های آمریکایی هزاران نفر از جمله زنان و کودکان یمنی را به خاک و خون کشیده اند، طنز تلخی است که در این روزها شاهد آن هستیم.

موسوی با تصربح بر اینکه زمان آن فرا رسیده است که این کشورها از اظهارات نابخردانه و پیروی کورکورانه از آمریکا که خود مظهر ظلم و بی عدالتی در جهان است دست برداشته و به این باور برسند که امنیت با اطاعت از آمریکا تامین نخواهد شد، افزود: تنها راه ایجاد ثبات و امنیت در منطقه تغیییر رفتار های خصمانه و روی آوردن به همکاری های منطقه ای است.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین