کد خبر: ۲۳۷۰۰۸
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۲
معاونان وزرای خارجه ایران، روسیه و ترکیه پیش از نشست سران آستانه به صورت وبینار با هم به تبادل نظر پرداختند.
ناطقان: نشست سه جانبه مجازی هیات های کشورهای ضامن روند صلح آستانه جهت تهیه پیش نویس بیانیه سران به ریاست علی اصغر خاجی دستیار ارشد وزیر امور خارجه در امور ویژه سیاسی و مذاکره کننده ارشد ایرانی در روند آستانه برگزار شد.

از طرف هیات روسی سرگی ورشنین معاون وزیر امور خارجه این کشور حضور داشت و سدات اونال معاون  وزیر خارجه ترکیه نیز در سوی دیگر نشسته بود.

در این جلسه مجازی، آخرین هماهنگی ها پیرامون اجلاس سران سه کشور که قرار است به ریاست حسن روحانی برگزار شود صورت گرفت.

سه طرف در این جلسه پیش نویس بیانیه نهایی نشست سران آستانه را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

دیروز کرملین اعلام کرد که نشست سران امروز چهارشنبه برگزار می شود.

ششمین نشست سران آستانه قرار بود به میزبانی ایران برگزار شود اما شیوع گسترده کرونا دیدار سران کشورهای ضامن صلح آستانه را به تاخیر انداخت.

مذاکرات آستانه از حدود سه سال پیش با مشارکت ایران، روسیه و ترکیه برای پایان دادن به بحران ۹ ساله جنگ داخلی در سوریه آغاز شد و در پی آن بخش اعظمی از خاک سوریه به حاکمیت دولت قانونی این کشور درآمد و حکومت گروه تروریستی داعش در آن به پایان رسید.
منبع: ایرنا
برچسب ها: ایران ، روسیه ، ناطقان
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین