کد خبر: ۲۳۷۰۴۴
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۵
اجرای مسیر ویژه نابینایان در مترو و پیگیری خرید 10 خودروی ویژه معلولان توسط اتوبوسرانی در جلسه مناسب‌سازی معابر شهرى در دستور کار قرار گرفت.
ناطقان: جلسه مناسب‌سازی معابر شهرى با حضور مناف هاشمی، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران برگزار شد.

در این جلسه برنامه‌های پیشنهادی شهرداری در خصوص تسهیلات حمل و نقلی برای معلولان در سال ٩٩ از سوى مدیرکل ایمنى و ترافیک معاونت حمل و نقل و ترافیک ارائه شد.

بر این اساس، نصب دکمه فشاری صوتی (پوش باتن) در تقاطع‌های مجهز به چراغ راهنمایی زمان‌دار و هوشمند که کاربرد آن برای عبور عابران پیاده و افراد نابیناست، نصب و اجرای آسانسور ایستگاه‌های مترو، اجرا و بازسازی مسیر ویژه نابینایان در ایستگاه‌های مترو و اجرای سیستم هوشمند بلوتوثی اعلام نام ایستگاه‌ها در 22 قطار و 22 ایستگاه خط دو مترو، مورد بررسی قرار گرفت.

همچنین پیش‌بینی نصب سیستم اعلام نام هوشمند ایستگاه‌ها در 4 هزار دستگاه اتوبوس بخش خصوصی تحت نظارت شرکت واحد، نصب تابلوهای راهنمای مسیر مخصوص نابینایان به خط بریل در 270 ایستگاه باقی‌مانده خطوط تندرو، نصب راهنمای بریل بر روی دستگاه‌های کارتخوان در 199 ایستگاه و پیگیری خرید 10 دستگاه خودروی ویژه معلولان در ناوگان اتوبوسرانی تهران نیز مورد تاکید قرار گرفت.

در این جلسه، مشکلات تردد در خطوط بی آر تی از جمله استاندارد نبودن عرض معابر ورودی ایستگاه‌ها برای عبور ویلچر و همچنین، عدم آشنایی با روحیات معلولان و لزوم آموزش نوع رفتار با این گروه از شهروندان و مناسب‌سازی ارتفاع اتوبوس‌ها و سکوها از سوی مشاور شهردار تهران در امور معلولین مورد تاکید قرار گرفت.

ایجاد خطوط جدید برای سرویس‌دهی مطلوب‌تر به معلولان، ساماندهی و تفکیک مسیر سواره از پیاده برای ارتقای ایمنی مسافران و افراد معلول، بررسی و بازطراحی رمپ‌ها، مبلمان شهری، دستگاه‌های خودپرداز، تلفن‌های همگانی، صندلی‌ها و باجه‌های فروش بلیت، مناسب‌سازی مسیر پیشنهادی از نظر شیب‌بندی و نصب علائم راهنمایی، اطلاع‌رسانی رنگ‌آمیزی مسیر و نصب شبکه‌های پیش‌ساخته و بازنگری در پارکینگ‌های عمومی برای پارک خودروی معلولان مطرح شد و در دستور کار قرار گرفت.
منبع: فارس
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین