کد خبر: ۲۳۷۰۷۸
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۴
پلیس شهر سیاتل ایالت واشنگتن آمریکا، از دستگیری 10 نفر معترض در جریان اعتراضات امروز این شهر خبر داده است.
ناطقان: در جریان اعتراضات امروز (چهارشنبه) در شهر سیاتل، بعد از اینکه شهردار این شهر یک دستورالعمل اجرایی را برای تخلیه منطقه خودمختار در این شهر صادر کرد، پلیس خبر داد که مأموران پلیس این شهر ۱۰ معترض را دستگیر کرده‌اند.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، پلیس شهر سیاتل در توئیتر نوشت، مأموران اجرای قانون (پلیس آمریکا) در شهر سیاتل صبح روز چهارشنبه برای اجرای دستور‌العمل دفتر شهردار این شهر مبنی بر تخلیه این ناحیه، وارد جمعیت معترضان شده‌اند.

پلیس این شهر در ادامه این توئیت نوشت: «پلیس در صحنه (اعتراضات)، دستور پراکندگی (معترضان) را داد. مأموران پلیس تاکنون تقریباً ۱۰ نفر را دستگیر کرده‌اند. کسانی که به دنبال خروج از این ناحیه هستند، همچنان می‌توانند این کار را از سمت جنوب و به سمت خیابان "پایک" انجام دهند.»

پلیس این شهر همچنین اعلام کرده که یک گروه مسلح به مأموران پلیس نزدیک شده‌اند و پلیس همچنین هشدار داده کسانی‌ که در این ناحیه بمانند، دستگیر خواهند شد.

 

اداره پلیس شهر سیاتل همچنین در توئیتر با انتشار دستور العمل شهردار شهر سیاتل به معترضان در این ناحیه نیز هشدار داده بود. آنها در این توئیت نوشتند: «به دلیل خشونت مداوم و مسائل مربوط به امنیت عمومی در ناحیه شرقی پارک "کال اندرسون"، جنی دورکان، شهردار (سیاتل) دستورالعمل اجرایی را برای تخلیه این منطقه صادر کرده است. پلیس سیاتل صبح امروز برای اجرای دستور شهردار در این منطقه حضور خواهد داشت.»

برخی از رسانه‌های آمریکایی از جمله سی‌ان‌ان گزارش داده‌اند که برخی معترضان آمریکایی، اول ماه ژوئن (12 خرداد) بخش کوچکی از شهر سیاتل را اشغال کرده و آن را «منطقه خودمختار» نامیدند.

رسانه‌های دیگری در آمریکا همچنین نوشته‌اند جنبشی به نام «کاپیتول‌هیل را آزاد کنید» که این منطقه را خودمختار اعلام کرده فهرستی شامل ۳۰ مطالبه برای لغو خودمختاری منتشر کرده است.

ترامپ نیز گفته بود تصاحب سیاتل کار چپ‌های افراطی است. رئیس جمهور آمریکا همچنین رسانه‌ها و سیاست‌مداران دموکرات این کشور را به خاطر انفعال در برابر تصرف بخش‌هایی از این شهر را به باد انتقاد گرفته بود.

وی در پیامی توئیتری نوشته بود: «جالب است که "آنتیفا" و دیگر شبه‌نظامیان چپ‌گرای افراطی می‌توانند بدون هیچ گلایه‌ای از سوی رهبران هیچ‌کار نکن دموکرات شهری را بگیرند، اما هنگامی که بحث تعطیل کردن یک شهر یا کشور و شهروندان سخت‌کوش مالیات دهنده آن باشد، همین رهبران ضعیف، افراطی می‌شوند».
منبع: فارس
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین