کد خبر: ۲۳۷۱۱۰
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۵
رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران از افزایش تعداد بیماران کرونایی و بستری در استان خبر داد و گفت: فاصله‌گذاری اجتماعی، ضرورتی انکارناپذیر در پیشگیری از کرونا است.
ناطقان: درحالی وارد پنجمین ماه از شیوع ویروس کرونا در استان مازندران شدیم که دوباره آمار ویروس کرونا در استان مازندران رشد جهشی به خود گرفت.

طی روزهای گذشته و براساس آمار ستاد ستاد اطلاع رسانی فرماندهی مدیریت و کنترل بیماری کرونا مازندران شاهد افزایش تعداد بیماران شناسایی  و همچنین افزایش تعداد بستری هستیم به‌طوری‌که امروز به 290 رسید.

باوجود اینکه مسؤولان در ارتباط با استفاده از ماسک و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی تاکید کردند باز هم می‌بینیم این هشدارها آنچنان که باید جدی گرفته نمی‌شود و نتیجه آن هم سیر صعودی ویروس کرونا در استان مازندران است.

براساس تاکید و هشدارهای مسؤولان بهداشتی استان هرگونه  کم‌توجهی در رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی می‌تواند خطر همه‌گیری ویروس را به استان برگرداند و وضعیت استانی را به سمت قرمز شدن پیش ببرد که اکنون همه نگاه‌ها به این سمت سوق یافته که امیدواریم با رعایت مردم شرایط تغییر کند.

لازم است مردم استان این هشدار را جدی بگیرند و با استفاده از ماسک و خودداری از سفر بتوانیم به قطع زنجیره کرونا در استان کمک کنند تا دوباره آژیر قرمز کرونایی در استان به صدا در نیاید.

سید عباس موسوی رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران درباره آخرین وضعیت ویروس کرونا در استان، اظهار کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته تعداد ۷۲ بیمار مشکوک به کرونا بر اساس تشخیص بالینی در بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مازندران در سطح استان بستری شدند.

وی افزود: در همین مدت تعداد ۵۹ نفر از افراد مشکوک بستری شده ، از بیمارستان‌ها مرخص شدند و  تکمیل روند درمانی خود را در منزل ادامه خواهند داد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران بیان کرد: هم اکنون ۲۹۰ نفر بیمار مشکوک به ویروس کرونا با علائم تنفسی حاد مشکوک به کرونا بر اساس تشخیص بالینی در این مراکز بستری هستند.

این مسؤول با تاکید بر اینکه فاصله‌گذاری اجتماعی، ضرورتی انکارناپذیر در پیشگیری از کرونا است، خاطرنشان کرد: دشمن شهروندان در دوران کرونا، افراد بدون ماسک هستند.

موسوی در پایان گفت: با رعایت اصول بهداشتی، استفاده از ماسک و حفظ فاصله، زنجیره انتقال را قطع کنیم.
منبع: فارس
برچسب ها: بستری ، کرونا ، ناطقان
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین