کد خبر: ۲۳۷۱۳۹
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۹ - ۰۵:۰۰
جمع شدن چربی ها زیر پوست و تغيير شکل آن به اصطلاح به شکل پرتقال را سلولیت می نامند که یکی از اختلال های زیبایی پوست بدن به حساب می آید . توصیه های تغذیه ای و تمرین های ورزشی را برای رفع سلولیت ران پا به کارگیرید.
ناطقان: جمع شدن چربی ها زیر پوست و تغيير شکل آن به اصطلاح به شکل پرتقال را سلولیت می نامند که یکی از اختلال های زیبایی پوست بدن به حساب می آید . توصیه های تغذیه ای و تمرین های ورزشی را برای رفع سلولیت ران پا به کارگیرید.

سلولیت یا جمع شدن چربی ها زیر پوست یکی از مشکلاتی است که اشخاص حتی گاهی با کم ترین اضافه وزن هم دچارش میشوند و بدتر از آن رفع سلولیت است که در قسمت ران، باسن و پشت پا به سختی قابل درمان است.

 

به چه علت زنانی که بلوغ را پشت سر گذاشته اند بیش از دیگران به سلولیت دچار می شوند؟

 

نازک تر بودن پوست زنان

معمولاً پوست زنان از مردان نازک تر است و این سبب می شود توده های چربی زیر پوست آنها از روی پوست ظاهر شده و در پایان سلولیت ظاهر شود.

 

برامدگی توده های چربی زیر پوست

دلیل ديگر پیدایش سلولیت در زنان، برامدگی توده های چربی زیر پوست است. در زنان بالغ، عادات ماهیانه با افزایش استروژن و پروژسترون همراه است، البته مصرف قرص های پيش‌گيري از حاملگی یا بارداری هم سبب افزایش استروژن می شوند.

 

تیغه های فیبروز

تیغه های فیبروز، که پوست را به بافت های زیر آن وصل می کنند، از طريق ایجاد اثر« تشکی» سبب ظهور سلولیت می شوند. معمولاً تعداد تیغه های فیبروز عمودی در زنان بیشتر است؛ این تیغه ها که عمود بر پوست قرار دارند، در نقاط اتصالشان با پوست آن را با قدرت به پایین می کشند، که این باعث ایجاد فرورفتگی هایی در پوست می شود.

 

کاهش موضعی گردش خون و تخلیه سیستم لنفاوی

نظریه دیگری که در خصوص دلیل پیدایش سلولیت وجود دارد آن است که در زیر پوستِ ناحیه هایی که در آنها سلولیت به وجود می آید مشکل کاهش گردش خون و تخلیه سیستم لنفاوی وجود دارد. این کاهش منجر به پایین آمدن سطح تبادل بین سلول های چربی و سیستم گردش خون می شود، که در نتیجه تراکم خون در بین سلول های چربی لایه های زیر پوست زیاد شده و توده های چربی بزرگ تر میشوند و در آخر سلولیت بدتر می شود.

 


رژیم های غذایی

عادتهای بد غذایی( الکل، کافئین، …) به ایجاد چاقی ران کمک می کنند زیرا ماده های دفعی و سمومی که تولید می کنند در بافت های چربی مانده و خارج نمی شوند. بر خلاف آنچه که شنیده اید، رژیم های غذایی هیچوقت با این عارضه مبارزه نمی کنند. در واقع ، رژیم های غذایی حتی خطر ابتلا به آنرا هم افزایش میدهند زیرا فکر می کنیم که بدن بی غذا مانده است و در صدد جبران آن بر می آییم که این به چاقی ران کمک می کند. همه ی چربی های اشباع شده به ایجاد سلیولیت یا چاقی ران کمک می کنند. این چربی ها راه شاهرگ ها را می بندند و در بافت ها باقی می مانند و سبب اختلال در سیستم دفعی بدن می شوند.

 

سیگار کشیدن

نه تنها برای پوست و ریه ها زیان دارد، بلکه با منقبض کردن مویرگ ها سبب ضعیف تر شدن پوست می شوند. همچنين سبب خراب کردن بافت های پیوندی شده و به ایجاد فرورفتگی و چاقی ران کمک می کند.

 

استرس و فشار

سبب درد های عضلانی می شود. همچنين سبب مسدود کردن بافت ها شده و سیستم دفعی بدن را مختل می کند.

 

معالجات و درمانهای گوناگون

هم سبب مختل شدن عملیات طبیعی بدن می شود و سیستم دفعی بدن را اسیب می رساند. قرص های رژیمی، قرص های خواب آور و قرص های ادرار آور، همه میتوانند سبب چاقی ران ها شوند.

 

ورزش نکردن

مدام یکجا نشستن هم به این عارضه کمک می کند. ورزش، بسياري خطرات را برای سلامتی شما کاهش می دهد و سبب می شود که کم تر به آن عارضه دچار شوید. ورزش قدرت عضله ها را بالاتر برده و سیستم گردش خون را تنظیم می کند و سلامتی عمومی بدن را بالا تر می برد.

 

 

درمان سلولیت ران پا

 

استفاده از یک رژیم غذایی سالم

استفاده از یک رژیم غذایی سالم که ماده های دفعی و زائد را از بدن خارج کند میتواند شروعی برای مبارزه با این بیماری باشد. یعنی از میوه های تازه و سبزیجات و حبوبات استفاده کنیم و استفاده از قهوه، سودا، الکل و همچنين آن دسته از محصولاتی که اصلاح شده اند، مثل نان سفید، پاستای سفید و سیب زمینی سرخ کرده را پایین آورده و سیگار کم تر بکشیم. استفاده از رژیم های غذایی کم چربی و پر فیبر و کربوهیدرات، بسیار مهم است. چرا که بدن این غذا ها را بسیار راحت تر هضم نموده و پس از استفاده به راحتی دفع می کند. شکر، نشاسته، نمک، ادویه جات و روغن های حیوانی در بدن سخت تر دفع می شوند. رژیم های غذایی کم چربی، ماده های زاید و دفعی را در بدن کاهش داده و به دفع آنها کمک زيادي می کند.

 

چنانچه میخواهید سریع از شر سلولیت خلاص شوید، بهتر است از مصرف ماده های غذایی فراوری شده بطور کامل پرهیز کنید. خوراکی های دارای شکر، سودا، ماده های پخته شده و آب نبات و همچنين آن دسته از محصولاتی که اصلاح شده اند، مثل نان سفید، پاستای سفید و سیب زمینی سرخ کرده من جمله این ماده های غذایی هستند. نتیجه:شما یک رژیم غذایی کامل خواهید داشت که بر اساس گوشت بدون چربی و محصولات تازه شکل گرفته است. ولی این بدان معنی نیست که مدام مجبورید مرغ کبابی و کلم بروکلی بخار پز بخورید.

 

درمان سلولیت ران پا با استفاده از ورزش کردن

 

تمرین های هوازی

    اصلاح طرح لبخند و زیبایی دندان

    دلت می‌خواد یه سفرخوب باهزینه کم بری؟

تنها راهی که میتوانید واقعاً از شر چربی های اضافه بدنتان خلاص شوید، تمرین های هوازی یا قلبی- عروقی است. هر نوع تمرین هوازی که حاوی انقباض عضلات پشت پا است، مانند پله نوردی، دوچرخه سواری، دویدن، قایق سواری و شنا انجامد هید. تلاش کنید چهار تا پنج جلسه ۴۵ دقیقه ای در هفته تمرین های هوازی انجام دهید.

 

پرش با طناب

به مدت ۵ تا ۱۰ دقیقه و دست کم ۳ بار در هفته تمرین طناب زدن را انجام دهید. این تمرین سبب افزایش گردش خون در زیر پوست و رفع سلولیت می شود.

 

انجام تمرین لانگز

لانگز تمرینی برای عضلات عقب پا است. صاف بایستید و یک پای خویش را به طرف جلو و در در برابر پای ديگر بگذارید و در زوایای درستی پای خویش را خم کنید. وزن شما بر روی پای پشت است. قفسه سینه و عضلات شکم و بالا تنه خویش را صاف نگه دارید. بعد از ثانیه که در حرکت ماندید به حالت نخست بازگشته و برای پای ديگر حرکت را انجام دهید. شیوه انجام لانگز هالتر( لانچ) را میتوانید در سایت ستاره به خوبی یاد بگیرید.

 

انجام تمرین دوچرخه خوابیده

این تمرین سبب تحریک گردش خون در پا ها می شود و بر روی شکم هم کار می کند. همچنين سبب بالا رفتن تعادل شما و رفع کمر درد می گردد. برای انجام این تمرین دراز کشیده و بعد از بلند کردن سرتان از روی تشک، ارنج های خویش را بر روی تشک قرار دهید. آنگاه با پاهایتان به طرف جلو پدال بزنید. این تمرین را ۲۰ دفعه انجام دهید.

 

تمرین های تمرکز بر عضلات ابداکتور

این تمرینات برای برطرف کردن سلولیت با تمرکز بر ران ها، باسن و عضلات ابداکتور انجام می شود. این تمرینات از پیدایش رگ های واریسی جلوگیری کرده و به آرام کردن پا های شما می پردازد. به طرف راست خویش دراز کشیده و پا های خویش را روی هم قرار دهید. بازوی راست خویش را زیر سر خویش و دیگری را به منظور حفظ تعادل خویش روی تشک قرار دهید. آنگاه به آرامی پای چپ خویش را به طرف سقف بلند کنید و بعد از ۳ ثانیه که پای خویش را در این وضعیت نگه داشتید بدون آنکه روی پای ديگر قرار گیرد برای بار ديگر بالا ببرید. این تمرین را ۱۵ دفعه برای هر طرف تکرار کنید.

 

آشامیدن آب

سلولیت پر از ماده های سمی است که در بدن شما در زمان سالها جمع شده است. آب بهترین راه برای حذف ماده های سمی از بدن شما است. این ماده بدن را به خوبی هیدراته نگه می دارد و باعث درخشش پوست می شود.

 

دست کم هشت لیوان آب در روز بنوشید.

آشامیدن یک لیوان آب در صبح، پیش از خوردن چایی و قهوه، برای بدن بسیار موثر است.

اگر آب ساده را دوست ندارید، قدری آبلیمو یا عسل به آن اضافه کنید.

خوردن غذاهای آبدار مثل خربزه، خیار، و سبزیجات دارای برگ سبز هم موثر است

 

ماساژ

ماساژ هم در مبارزه و جلوگیری از ابتلا ی به سلیولیت و چاقی ران ها کمک شایانی دارد. ماساژ با درست بکار انداختن ماهیچه ها و برانگیختن سیستم گردش خون و سیستم لنفاوی که سبب از بین رفتن بافت ها می شود، کمک می کند که امیال طبیعی بدن اصلاح شوند. با ماساژ میتوان قسمت هایی از بدن را که نمیتوان با حرکات ورزشی تحریک کرد مانند داخل زانو و بالای ران ها را برانگیخت. هر کدام از پاهایتان را چند دقیقه در روز با حرکاتی مدور ماساژ دهید تا با این کارچربی ها را از بین برده و به دفع ماده های زاید آن کمک کنید.
برچسب ها: سلولیت ، ران ، ناطقان ، ورزش
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین