کد خبر: ۲۳۷۱۴۵
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۹ - ۰۶:۰۰
انار سرشار از ترکیباتی به نام «پلی‌فنول‌»ها است که باعث پایین آمدن کلسترول بد خون یعنی LDL شده و اجازه نمی‌دهد صفحات چربی در عروق تولید شوند. فراموش نکنید که انار، مواد مغذی بسیاری دارد.
ناطقان: خواص رب انار برای بدن
انار سرشار از ترکیباتی به نام «پلی‌فنول‌»ها است که باعث پایین آمدن کلسترول بد خون یعنی LDL شده و اجازه نمی‌دهد صفحات چربی در عروق تولید شوند. فراموش نکنید که انار، مواد مغذی بسیاری دارد.


رب انار یک محصول عالی از انار است. بنابراین، می توانید همان مزایای سلامتی انار را از  رب انار دریافت کنید. آب انار حاوی آنتی اکسیدان ها و ویتامین های گروه B است که فواید مختلف سلامتی را به همراه دارد.

 

 

طبع رب انار :

طبع رب انار شیرین: رب انار طبع سرد و مایل به اعتدال دارد و خواص درمانی کمتری نسبت به رب انار ترش و ملس دارد. رب انار شیرین برای اصلاح و تصفیه خون مفید است.

 

طبع رب انار ترش: انار ترش طبع سرد و تر دارد. از این رب انار می توان برای کاهش حالت تهوع در دوران بارداری و بیشتر شدن اشتهای خانم باردار کمک گرفت اما مصرف زیاد آن موجب ابتلا به یبوست خواهد شد.

 

طبع رب انار ملس: رب انار ملس طبع سرد و تر و نزدیک به اعتدال دارد و به علت طعم خاص آن پرطرفدارمی باشد. رب انار ملس به کاهش صفرا، غلیان و جوشش خون کمک می کند.

 

مواد مغذی رب انار :

انار، مواد مغذی بسیاری دارد؛ یعنی در هر 100 گرم از انار 240 میلی‌گرم پتاسیم، 3 گرم فیبر، 13 میلی‌گرم ویتامین سی،  80 درصد آب و 50 کیلوکالری انرژی یافت می‌شود. در ضمن، مقداری آهن دارد ولی به عنوان منبع آهن نمی‌توان روی آن حساب کرد.

میزان قند انار نیز به حدی است که باعث منع مصرف بیماران دیابتی نمی‌شود.

 




 

تقویت سیستم ایمنی :

رب انار حاوی آنتی اکسیدان ها ، به طور عمده ویتامین C است که برای سیستم ایمنی بدن شما مفید است. هنگام هضم غذا ، فرایندی به نام اکسیداسیون اتفاق می افتد که در آن مولکول هایی به نام رادیکال های آزاد تشکیل می شوند. رادیکال های آزاد موادی هستند که می توانند منجر به آسیب بافتی شوند و ممکن است باعث بیماری هایی مانند بیماری قلبی یا سرطان شوند. همچنین می توانید رادیکال های آزاد را از آلاینده های محیطی مانند دود و پرتوها جذب بدن کنید. آنتی اکسیدان ها به سیستم ایمنی بدن کمک می کنند تا سلول ها را در برابر اثرات مضر رادیکال های آزاد محافظت کنند.

 

کاهش کلسترول :

آب انار ممکن است از تجمع کلسترول در رگهای شما جلوگیری یا کند کند. ایجاد کلسترول باعث سخت شدن و باریک شدن شریانهای شما می شود و عامل اصلی بیماری های قلبی است. آنتی اکسیدان ها مانند پلی فنول ها می توانند لیپوپروتئین های با چگالی کم که منجر به کلسترول می شود را کاهش دهند. انار حاوی مقدار بیشتری آنتی اکسیدان پلی فنول نسبت به سایر میوه ها است.

 

سرشار از ویتامین B :

رب انار حاوی چندین ویتامین B شامل B1 ، B3 ، B5 و B6 است. ویتامین B1 یا تیامین به بدن شما کمک می کند انرژی تولید کند و به آنزیمی کمک می کند که به عضلات ، سیستم قلبی عروقی و سیستم عصبی شما کمک می کند. ویتامین B3 یا نیاسین به حفظ سلامتی و نشاط پوست ، سیستم عصبی و دستگاه گوارش شما کمک می کند. ویتامین B5 یا اسید پانتوتنیک به ویژه در جوانان به رشد و نمو طبیعی کمک می کند. ویتامین B6 یا پیریدوکسین به بدن شما کمک می کند پروتئین های مصرف شده شما را تجزیه کند و سلامتی گلبول های قرمز خون شما را که اکسیژن را در بدن خود حمل می کند ، حفظ می کند.

 

محافظت از بیماری آلزایمر :

آب انار ممکن است خطر ابتلا به بیماری آلزایمر را کاهش دهد. اعتقاد بر این است که آنتی اکسیدان های موجود در آب انار و غلظت بالای آنها باعث جلوگیری از پیشرفت بیماری آلزایمر و محافظت از حافظه می شود.

    میوه خوشمزه وتصویه کننده خون

 

رب انار و کبد چرب :

اگر کبد شما چرب است، بهترین گزینه برای درمان کبد چرب است، در میان خوراکی ها، رب انار هم به عنوان یک چاشنی خوشمزه و خوش رنگ و لعاب ایرانی می‌تواند به درمان کبد چرب، پاکسازی و سم زدایی آن کمک کند.

 


 

رب انار و لاغری :

در رژیم های لاغری میتوان از آب انار یا رب انار استفاده کرد. به منظور استفاده از رب انار لازم است شما هر روز مقداری رب انار را به صورت ناشتا مصرف کنید تا جذب آن بهتر صورت گیرد. داشتن رژیم غذایی مناسب، ورزش و تحرک کافی برای دستیابی به نتیجه بهتر و رسیدن به وزن دلخواه کمک کننده است.

 

رب انار و بارداری :

    محصولات تخصصی درمانی و آرایشی ضدجوش

    دیگرنیازبه چندساله بودن دوره ارتودنسی نیست

رب انار حاوی نیاسین است که ماده ای ضروری برای رشد ذهن جنین می باشد بنابراین خوردن آن به خانم های باردار توصیه می شود. همچنین خانم های باردار می توانند برای کاهش تهوع خود رب انار مصرف نمایند و اشتهای خود را افزایش دهند

 

درمان آفت و جوش دهان :

رب انار به درمان آفت و جوش دهان کمک می‌کند. برای بهتر شدن آفت و جوش های ریز دهان مقداری رب انار ترش را به صورت موضعی روی جوش یا آفت دهان بمالید. البته ترکیب عسل و رب انار هم می‌تواند به درمان زخم داخل بینی و رفع عفونت های سرماخوردگی کمک کند.

 

خواص رب انار برای کرونا :

متخصص طب ایرانی  با اشاره به تاثیر برخی از خوراکی‌ها به درمان بیماری کرونا، گفت: استفاده از این مواد غذایی نمی‌توانند جایگزین درمان شود اما مصرف آن‌ها چه برای افراد سالم و چه بیمار به عنوان کمک کننده به درمان و تسریع سیر درمان و همچنین کمک کننده به سیستم ایمنی توصیه می‌شود.

 

رب انار به جهت داشتن «آنتی ویرال» و «آنتی اکسیدان» قوی و میزان قابل توجهی ویتامین «ث» در افزایش قدرت سیستم دفاعی و ایمنی بدن، موثر است. افراد ترجیحاً از رب انار شیرین یا ملس متمایل به شیرین استفاده کنند.

 
 

مضرات رب انار :

برای افرادی که زخم معده، یبوست مزمن، گلو درد، مشکلات ریوی مثل آسم شدید دارند مصرف زیاد رب انار مضر است و به مقدار خیلی کم، همراه غذا استفاده کنند و می توانند برای مصرف با پزشک خود مشورت کنند.

 

با وجود اینکه این میوه سرشار از ویتامین هاست اما به دلیل وجود آهن در آن دیر هضم است. افراد سرد مزاج نباید بیش از حد از رب انار استفاده کنند. خوردن زیاد انار باعث سست شدن معده و ایجاد نفخ می شود. مصرف رب انار برای افراد مبتلا به زخم معده و روده مضر است.

 

مصرف زیاد آن همچنین باعث ابتلا به یبوست، ناراحتی معده و گلو درد می شود. افراد مبتلا به ناراحتی های ریه باید در مصرف رب انار احتیاط کنند. استفاده از رب انار با مصرف داروهایی که برای درمان فشار خون و کاهش کلسترول مصرف می شود، مداخله می کند.
برچسب ها: خواص ، رب انار ، ناطقان
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین