کد خبر: ۲۳۷۲۱۲
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۲
مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا دوشنبه آینده به ترکیه سفر می‌کند.
ناطقان: به نقل از رویترز، «جوزف بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا قرار است در تاریخ ۶ جولای جاری(دوشنبه هفته آینده) به ترکیه سفر کند.

بر اساس اعلام این خبرگزاری، سفر مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا ۲ روزه بوده و وی در این سفر چندین دیدار با مقامات ترکیه خواهد داشت.

در حالیکه خبرگزاری آناتولی به جزئیات بیشتری درباره این سفر اشاره نکرده است؛ به نظر می رسد یکی از محورهای مورد بحث وی با مقامات ترکیه ای موضوع لیبی و حمایت ترکیه از دولت وفاق ملی در لیبی باشد.

این در حالیست که مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا پیشتر نقض تحریم تسلیحاتی لیبی از سوی دیگر کشورها را به شدت مورد انتقاد قرار داده بود.

بورل در سخنانی در این باره گفته بود: تحریم تسلیحاتی لیبی به دلیل نقض شدن، به سخره گرفته شده است.

از زمان سرنگونی حکومت «معمر قذافی» در سال ۲۰۱۱، لیبی ذیل کنترل دو دولت موازی در شرق و غرب در آمده است؛ دولت وفاق ملی به ریاست «فایز السراج» در طرابلس (غرب لیبی) و دیگری دولت طُبرُق در شرق لیبی که خلیفه حفتر فرمانده «ارتش ملی لیبی» را حمایت می‌کند.

حفتر با حمایت مصر، امارات و عربستان (و همچنین روسیه و چند کشور غربی) از اواخر فروردین ۱۳۹۸، عملیات نظامی علیه طرابلس را آغاز کرد اما با مقاومت شدید نیروهای دولت السراج و شبه‌نظامیان متحد با آن مواجه شده و تا به امروز موفق نشده است به داخل شهر نفوذ کند.

نیروهای دولت السراج نیز از حمایت ترکیه، قطر و ایتالیا برخوردار است.
منبع: مهر
برچسب ها: جوزف بورل ، ترکیه ، سفر
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین