کد خبر: ۲۳۷۲۲۶
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۱
سرپرست وزارت صمت:
مدرس خیابانی تاکید کرد: ۶۰ درصد صادرات کشور در سال گذشته به کشورهای همسایه بوده و امسال این رقم به ۷۰ درصد می‌رسد. با افزایش نرخ ارز واردات بی روبه کالا به‌صورت واقعی در کشور کاهش‌یافته است با شیوع کرونا مبادلات تجاری در دنیا بیش از ۳۳ درصد کاهش پیداکرده است. کرونا رشد اقتصادی کشور چین را نیز بعد از ۲۰ سال منفی کرده است.
ناطقان:حسین مدرس خیابانی روز پنجشنبه در  سفری به قم  با حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید محمد سعیدی تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) دیدار کرد.

وی در این سفر با ذکر این مطلب که۸۵ درصد واردات کشور مواد اولیه تولیدی و صنعتی است گفت: ۱۵ درصد دیگر از صادرات کشور صرف اقلام مصرفی می‌شود.

وی اضافه کرد: ۱.۵ میلیارد دلار در سال صرف واردات گوشی همراه می‌شود که باید با نگاه‌های حمایتی به‌تدریج این رقم هنگفت کاهش یابد.

مدرس خیابانی گفت: تا پایان سال ۱۴ هزار طرح با پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی یادآور شد: ۴ هزار طرح از ۱۵ هزار طرح در حال تکمیل کشور تا پایان سال دارای پیشرفت فیزیکی بالای ۸۰ درصد هستند.با افتتاح از ۱۵ هزار طرح صنعتی بیش از ۵۰ هزار شغل مستقیم و ۵۰۰ هزار اشتغال غیرمستقیم ایجاد می‌شود.

وی در ادامه گفت: در حال حاضر ۸۰ درصد از مرزهای ایران با کشورهای خارجی باز بوده و روند مبادلات تجاری به وضعیت عادی بازگشته است. شکاف بین صادرات و تولید با باز شدن مرزها در حال پر شدن است.

مدرس خیابانی تاکید کرد: با شیوع کرونا مبادلات تجاری در دنیا بیش از ۳۳ درصد کاهش پیداکرده است. کرونا رشد اقتصادی کشور چین را نیز بعد از ۲۰ سال منفی کرده است.

وی ابراز داشت: ۶۰ درصد صادرات کشور در سال گذشته به کشورهای همسایه بوده و امسال این رقم به ۷۰ درصد می‌رسد. با افزایش نرخ ارز واردات بی روبه کالا به‌صورت واقعی در کشور کاهش‌یافته است.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین