کد خبر: ۲۳۷۲۳۷
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۰
یک شرکت تجاری در آمریکا از ساخت دیوارهای مرزی مجازی در این کشور از طریق عقد قرارداد با کاخ سفید خبر داده است.
ناطقان: به نقل از انگجت، قرار است تا سال ۲۰۲۰ حدود دویست دیوار مرزی مجازی در نقاط مختلف آمریکا احداث شود. کاخ سفید هدف از این کار را حفظ امنیت این کشور ذکر کرده است.

دیوارهای یادشده توسط Anduril Industries ساخته می شوند و برنامه ریزی برای ساخت آنها از سه سال قبل آغاز شده است. دیوارهای یادشده که مبتنی بر استفاده از هوش مصنوعی هستند در مرز آمریکا و مکزیک ساخته می شوند. مقابله با قاچاقچیان و مهاجران غیرقانونی از جمله اهداف اجرای این طرح است.

 

این دیوارها متشکل از یک دکل دیده بانی همراه با دوربین ها و صفحات خورشیدی هستند. صفحات یادشده انرژی مورد نیاز برای فعالیت این دکل ها در ۲۴ ساعت شبانه روز را فراهم می کنند. برای افزایش دقت این دکل ها از حسگرها و آنتن هایی استفاده شده که می توانند انسان ها، حیوانات و وسایل نقلیه را شناسایی کنند. سیستم هوش مصنوعی این دکل ها با تحلیل داده های دریافتی نتیجه گیری خود را برای نهادهای دولتی، قضایی و اطلاعاتی ارسال می کنند.

البته این دکل ها با جمع آوری اطلاعات شخصی گسترده از افراد می توانند امنیت و حریم شخصی آنها را به خطر بیندازند. پالمر لاکی موسس شرکت سازنده این دکل ها از حامیان ترامپ است و در سال ۲۰۱۷ پس از افشای کمک ده هزار دلاری وی به یک گروه سیاسی حامی ترامپ و فشارهای ناشی از آن، محل کار خود در فیس بوک را ترک کرد.
منبع: فارس
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین