کد خبر: ۲۳۷۴۲۹
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۴
سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری از اجباری شدن استفاده از ماسک در فرودگاه‌های کشور و داخل هواپیماها خبرداد.
ناطقان: رضا جعفرزاده در این باره اظهارکرد: براساس مصوبه بیست  و ششمین جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا، که در تاریخ هشتم تیر ماه امسال در حضور رئیس جمهور برگزار شد استفاده اجباری از ماسک در اماکن سرپوشیده مورد تاکید قرار گرفت و سازمان هواپیمایی کشوری نیز، مسافران، مشایعت کنندگان و مستقبلین را به استفاده از ماسک ملزم کرد.  

وی افزود: بر همین اساس سازمان هواپیمایی کشوری در بخشنامه‌ای به شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی، شرکت شهر فرودگاهی حضرت امام خمینی (ره)، شرکت‌های هواپیمایی، خدمات فرودگاهی، فرودگاه‌های خلیج فارس، ماهشهر، خارک، سیری، لاوان، بهرگان، آغاجاری، گچساران، کیش قشم، ماکو، کاشان، چابهار، دزفول و جاسک استفاده از ماسک توسط مسافران و تهیه و تامین ماسک جهت ارائه به پرسنل در محیط کار از جمله ترمینال، کابین هواپیما و ایرساید را الزامی کرد.

جعفرزاده با بیان اینکه براساس بخشنامه مذکور از ورود مسافران بدون ماسک به ترمینال‌ها، اتوبوس و هواپیما ممانعت به عمل می آید، ادامه داد: در راستای مصوبه مذکور و رعایت دقیق پروتکل‌های بهداشتی و کنترل شیوع بیماری کرونا، بخشنامه الزام اجرایی شدن استفاده از ماسک در فرودگاه‌ها و هواپیماها به شرکت‌های هواپیمایی و تمامی بخش‌های مرتبط در امر پرواز ابلاغ شد.

جعفرزاده با اشاره به اینکه تمامی حاضران در سالن‌های فرودگاه‌ها نیز ملزم به اجرای استفاده از ماسک هستند، تصریح کرد: با توجه به اهمیت و در اولویت قرار داشتن سلامت مسافران در صنعت حمل‌و نقل هوایی، دفاتر نظارت سازمان هواپیمایی کشوری از جمله دفتر نظارت بر فرودگاه‌ها شرکت‌ها و موسسات هوانوردی، دفتر نظارت بر عملیات هوانوردی و دفتر عملیات پرواز به صورت مستمر به بازرسی از فرودگاه‌ها و در صورت مشاهده عدم رعایت پروتکل‌ها برخورد مقتضی انجام می‌شود.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین