کد خبر: ۲۳۷۴۸۰
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۴
گروه صنعتی ایران خودرو که برنامه دارد پیش فروش K۱۳۲ را آغاز کند، به تازگی مشخصات فنی نمونه دنده‌ای و اتوماتیک این سدان جدید را بر روی وبسایت خود قرار داده است.
ناطقان: البته که نام «K۱۳۲» مربوط به پروژه ساخت سدان جدید ایران خودرو است و در نهایت این خودروی جدید با نام تجاری دیگری وارد بازار می‌شود. مدیرعامل این گروه صنعتی گفته است که در روزهای آتی پیش فروش کی ۱۳۲ آغاز خواهد شد و مشتریان می‌توانند تا این محصول جدید را برای تحویل در بهمن ۱۳۹۹ ثبت نام نمایند.

بر اساس اطلاعات منتشر شده در وبسایت رسمی ایران خودرو، K۱۳۲ در ابتدا در نسخه تنفس طبیعی دنده‌ای و اتوماتیک به بازار می‌آید. بر خلاف اینکه مدیران ایران خودرو نمونه اتوماتیک کی ۱۳۲ را با پیشرانه TC۷ پلاس معرفی کرده بودند، شاهد هستیم که در ابتدا نسخه اتوماتیک ایران خودرو K۱۳۲ با پیشرانه EC۵ به بازار می‌آید.

کی ۱۳۲ دنده‌ای و اتوماتیک به پیشرانه ۱٫۶ لیتری EC۵ مجهز است. این پیشرانه ۱۱۰ اسب بخار را با گشتاور ۱۵۰ نیوتن متر تولید می‌کند و با توجه به سامانه زمان بندی هوشمند سوپاپ ها، فناوری بهتر و بهبود یافته تری را نسبت به TU۵ دارد. این پیشرانه K۱۳۲ با استاندارد یورو ۵ همراه بوده و درحال‌حاضر تولید داخلی این قوای محرکه در کشور آغاز شده است. همچنین در نمونه دنده‌ای کی ۱۳۲ از جعبه دنده ۵ سرعته دستی استفاده شده و در نسخه اتوماتیک جعبه دنده ۶ سرعته اتوماتیک به کار گرفته شده است. اطلاعات اولیه نشان می‌دهد که با توجه به ویژگی‌های پیشرانه EC۵، در تامین قطعه اولیه از جعبه دنده ۶ سرعته اتوماتیک آیسین برای تولید K۱۳۲ اتوماتیک تنفس طبیعی استفاده می‌شود.

ایران خودرو K۱۳۲ در دو نسخه دنده‌ای و اتوماتیک به سامانه ترمز ABS، EBD و BA مجهز است. همچنین سیستم کنترل پایداری و پیشگیری از هرزگردی ESC در این سدان جدید دیده می‌شود و سیستم‌های کمکی دیگری هم بر روی کی ۱۳۲ نصب هستند. فرمان کمکی برقی، تهویه مطبوع الکتریکی دستی، سنسور باد لاستیک، دو کیسه هوای جلو، کروز کنترل، نمایشگر ۷ اینچی لمسی، بلوتوث، چراغ روشنایی روز و برخی امکانات دیگر در K۱۳۲ دنده‌ای و اتوماتیک وجود دارد. اما در نسخه اتوماتیک رینگ ۱۶ اینچی آلومینیومی، سانروف، سنسور نور و باران، استارت دکمه ای، صندلی‌های برقی جلو، تاشوندگی برقی آینه‌های جانبی و کیسه‌های هوای جانبی جلو هم به چشم می‌خورند.



منبع:گسترش
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین