کد خبر: ۲۳۷۵۱۶
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۴
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: شیوع بیماری کرونا در خوزستان بالاست و حدود هفت هفته است که خوزستان در وضعیت قرمز قرار دارد.
ناطقان: فرهاد ابول نژادیان امروز در هجدهمین جلسه ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا که در مدیریت بحران استان برگزار شد در رابطه با دستگاه‌های اکسیژن‌ساز اظهار کرد: این دستگاه‌ها به علت گرمای هوای خوزستان، خروجی اکسیژن کافی نداشته و دچار مشکل شده‌اند و بعضا از اکسیژن مایع برای بیماران استفاده می‌شود.

وی افزود: پیگیری برای تامین دستگاه ونتیلاتور از طریق وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حال انجام است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اهواز عنوان کرد: از آنجایی که تقاضا برای دستگاه‌های اکسیژن ساز در سطح کشور بالا رفته تامین آن از طرف شرکت‌های تولید کننده نیز دچار مشکل شده است.

ابول‌نژادیان با تاکید بر اینکه از فرمانداران انتظار میرود که با حساسیت بیشتری کمبودهای درمانی شهرهای تابعه را اعلام کنند بیان کرد: قیمت دستگاه‌های اکسیژن ساز دو تا سه برابر افزایش یافته است.

وی افزود: با همکاری فرمانداران و معاونت اقتصادی باید پیگیری لازم صورت گیرد تا این دستگاه‌های ضروری برای بیماران کرونایی با قیمت مناسب در اختیار بیمارستان‌های خوزستان قرار گیرند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اهواز عنوان کرد: این کمبود نه تنها در بیمارستان‌های دانشگاهی بلکه در بیمارستان‌های تامین اجتماعی، نفت و ارتش وجود دارد و در تمام بیمارستان‌ها تامین اکسیژن به یک مشکل جدی تبدیل شده است.

ابول‌نژادیان در رابطه با وضعیت تخت‌های بیمارستانی گفت: با وجود اینکه ۱۵۰ تخت آی سی یو به مجموعه ظرفیت بیمارستانی استان خوزستان اضافه شد اما هنوز تخت خالی نداریم.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز ضمن تاکید بر اهمیت استفاده از ماسک بیان کرد: بر اساس مصوبه ستاد ملی کرونا و با دستور رییس جمهور از امروز استفاده از ماسک در نهادها و سازمان‌ها اجباری است.

وی افزود: در صورت استفاده نکردن کارکنان برای آنها غیبت لحاظ می‌شود ضمن اینکه ضدعفونی کردن دست‌ها نیز در ورودی ادارات الزامی است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز اظهار داشت: در خوزستان از مجموع کل بیماران کرونایی استان ۲.۹۸ درصد فوت کردند البته در اندیمشک مواردی وجود داشت که برای حل مشکل ورود شد.

وی افزود: طرح این موضوع که یک سوم فوتی‌های ناشی از کرونا در کشور مربوط به خوزستان است درست نیست و فقط یک نهم را شامل می‌شود.

ابول نژادیان تاکید کرد: شیوع بیماری کرونا در خوزستان بالاست و حدود هفت هفته است که خوزستان در وضعیت قرمز قرار دارد.
منبع: فارس
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین