کد خبر: ۲۳۷۵۳۷
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۹ - ۰۲:۱۵
یک متخصص بیماری‌های عفونی کودکان گفت: شاید کودکان، نشانه‌های ابتلا به کووید۱۹ را نداشته باشند اما به عنوان ناقلان خاموش ویروس کرونا، عمل می‌کنند.
ناطقان: رکسانا منصورقنایی، متخصص بیماری‌های عفونی کودکان اظهار کرد: در ابتدای شیوع ویروس کرونا به دلایلی که روشن نبود؛ به نظر می‌رسید کودکان از دست این عفونت فرار می‌کنند و مبتلا نمی‌شوند. اما با گذشت زمان مشاهده شد که امکان دارد کودکان، نشانه‌های ابتلا به کووید۱۹ را نداشته باشند اما به عنوان ناقلان خاموش ویروس کرونا ، عمل می‌کنند.

او افزود: شاید در کودکان، بیماری ابتدا به صورت یک عفونت ظاهر شود و حتی جواب آزمایش PCR هم منفی شود. اگر همچنان مردم تصور می‌کنند که کودکان به این ویروس مبتلا نمی‌شوند، به علت نداشتن اطلاعات کافی درباره ویروس کرونا است.

علائم کرونا

منصورقنایی تصریح کرد: البته باید گفت که در افراد بزرگسال علائم ویروس کرونا نسبت به کودکان بیشتر دیده می‌شود، اما دلیل نمی‌شود که فرزندانمان به کووید ۱۹ مبتلا نشوند.

او ادامه داد: ممکن است در کودکان با علائمی مانند اسهال، عفونت روده، اختلال هوشیاری و یا اختلالات خونی رو به رو شوید، در این صورت حتما فوری به پزشک مراجعه کنید. این کودکان ممکن است در کنار فرد کرونایی زندگی کرده یا خود دارای ردپا‌یی از عفونت ویروس کرونا باشند.


این متخصص بیماری‌های عفونی کودکان گفت: یک رژیم ساده و متنوع می تواند به رفع تمام التهابات و عفونت‌ها کمک کند. به همین دلیل خانواده ها باید از مواد پروتئین دار،کم چرب و کربوهیدرات دار در وعده های غذایی کودکان استفاده کنند.

او توصیه کرد: خانواده‌ها بهتر است از غذاهایی که حاوی اسید‌های آمینه و میرنال‌ها است، بیشتر استفاده کنند. هر تبی که ادامه یابد و با وجود درمان های مختلف همچنان باقی بماند، باید فوری توسط پزشک مورد بررسی قرار بگیرد.

منصورقنایی یادآوری کرد: اسهال و حالت تهوع از علائمی است که بیشتر باید به آن توجه کرد. به خانواده ها توصیه می شود که تنها در شرایط اضطراری از منزل خارج شوند و فرزندان خود را به محیط های پر جمعیت نبرند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین