کد خبر: ۲۳۷۶۱۴
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۱
زعفران دارای تاریخچه سه هزار ساله است و خواص متعددی برای زیبایی دارد و کیک زعفرانی به دلیل استفاده از زعفران در آن بسیار خوشمزه تر از کیک ساده می باشد و هم خواص نشاط آوری نیز دارد.برای آموزش دستور پخت کیک زعفرانی با ما همراه باشید.
ناطقان: مواد لازم تهیه کیک زعفرانی مجلسی:

        آرد 2 پیمانه
        شکر 1 پیمانه
        شیر 3/4 پیمانه
        تخم مرغ 4 عدد
        زعفران دم کرده 1/2 فنجان
        روغن 1/4 پیمانه
        عسل 4 قاشق غذاخوری
        پسته 2 قاشق غذاخوری
        هل 1/2 قاشق غذاخوری
        وانیل  1 قاشق چایخوری
        بکینگ پودر 1 قاشق غذاخوری
        گلاب 1 قاشق غذاخوری

نکته :2 قاشق غذاخوری عسل، 2 قاشق غذاخوری زعفران دم کرده و پسته برای تزیین می باشد آنها را کنار بگذارید .
دستور تهیه کیک زعفرانی خانگی:
 مرحله اول

ابتدا یک ظرف مناسب به مانند تصویر زیر انتخاب کنید و تخم مرغ ها و شکر و وانیل را مخلوط کنید و چند دقیقه با هم زن بزنید و سپس روغن را اضافه کنید و دوباره هم بزنید.

مرحله دوم

شیر، عسل، زعفران و گلاب را به مواد اضافه کنید و مواد را 5 الی 6 دقیقه بزنید و سپس آردی که چند بار الک کرده اید را در چند نوبت به مواد اضافه کنید و با هم زن برقی بزنید. این کار حدود 10 دقیقه زمان نیاز دارد و بعد از این مدت مواد کیک آماده است.


مرحله سوم

در این مرحله قالبی متناسب با مواد کیک انتخاب کنید و آن را با مقداری روغن چرب کنید و مواد را داخل آن بریزید.

مرحله چهارم

 سپسپ قالب را درون فری که نیم ساعت از قبل با دمای 170 درجه گرم شده است بگذارید و برای 45 دقیقه منتظر بمانید تا کیک زعفرانی شما آماده شود.در نیم ساعت اول به هیچ عنوان درب فر را باز نکنید و بعد از گذشت 30 دقیقه می توانید پختن کیک را با یک خلال چوبی تست کنید.
مرحله پنجم

برای تزیین مواد رویه کیک ابتدا 2 قاشق عسل را درون تابه ای گرم کنید و سپس 2 قاشق زعفران دم کرده و پسته را اضفه کنید و به خوبی مخلوط کنید و بعد از خارج کردن کیک از فر مواد آماده شده را روی کیک بریزید و کیک زعفرانی را در کنار عزیزانتان سرو کنید .
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین