کد خبر: ۲۳۷۶۱۸
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۹ - ۰۳:۰۱
دل درد، کمر درد، تیر کشیدن عظلات پا و ... همه و همه از دردهای سخت دوران قاعدگی یا همان دوران پریود هستند که با مصرف درست مواد غذایی می توانند تسکین یابند.
ناطقان: برای کاهش درد قاعدگی یا پریود دور این 6 ماده غذایی را خط بکشید

سیستم بدنی زنان از مکانیسم منظمی به نام پریود و یا همان قاعدگی بهره مند است که با خارج کردن خون های آلوده بسیاری از اعضای بدن را بازسازی و جوان می سازد که در کنار این اعمال درد هایی را ایجاد می کند که با رعایت نکاتی می توان آنها را نیز کنترل کرد.

 

غذاهایی که در دوران قاعدگی یا همان پریودی نباید مصرف شوند:

 

1- غلات:

بسیاری از غلاتی که ما به صورت روزمره استفاده می کنیم دارای قند ساده ای هستند که به سرعت در خون وارد شده و تحلیل می روند همانگونه که می دانید افت قند خون در این دوران بسیار شایع است پس مواد غذایی همچون برنج سفید، نان سفید، پاستا و مواد غذایی حاوی آرد سفید را تا پایان دوران پریود و قاعدگی تا حد امکان مصرف نکنید.

تمام مواد ذکر شده در بالا را با مواد غذایی که ارزش غذایی مستحکم تر و ماندگارتری دارند جا به جا کنید. مثل نان های قهوه ای و ...
مصرف نکردن برنج

 

2- کافئین را خط بزنید:

آیا شما م به مصرف مواد کافئین دار همچون چای و قهوه و .. اعتیاد دارید. همین الان تصمیم به ترک این اعتیاد در دوران قاعدگی بگیرید چرا که کافئین حالتی نا آرام برای عظلات به وجود می آورد که در دوران قاعدگی درد پریودی شما را بیشتر می کند.

 

3- فست فودها را فراموش کنید:

مصرف نکردن فست فودها همیشه توصیه می شود که در این دوران با تاکیید بیشتری به نخوردن آن می پردازیم. همانطور که واقفید استرس یک اصل بزرگ در تقویت حالات نا خوشایند جسمی است و از آنجا که دوران قاعدگی هم پر از دردهای ناخوشایند است و فست فودها غذاهایی استرس زا هستند با رابطه بین ای دو خود تصمیم بگیرید.


 

4- تنقلات مصرف نکنید:

از آنجا که تنقلات سرشار از قند ها و نمک هایی هستند که  به طور طبیعی در کارکرد طبیعی ارگان های بدن اختلال ایجاد می کنند مصرف آنها توصیه نمی شود. درد شایع دوران پریود و قاعدگی دردی مزمن در اطراف ناحیه شکم است بهتر است بدانید که نمک و سدیم موجود در تنقلات این درد را با فراهم آوردن حس پر بودن شکم تشدید می کنند.

 

5- بستنی:

بستنی و انواع خوراکی های سرد با افزایش سردی مزاج دل درد را شدت می بخشد و دلپبچگی را به درد دوران قاعدگی می افزاید.
مصرف نکردن بستنی

 

6- در مصرف چربی ها احتیاط کنید:

 

مواد غذایی با جربی های بالا و به خصوص چربی های حیوانی مانند روغن حیوانی، کره، پنیر پرچرب و... عملکرد پروستاگلانین هورمونی که انجام دهنده و ایفا کننده نقش اصلی در دوران پریود و قاعدگی است را بر هم ریخته و در زمان دفع ایجاد درد می کند.

بهترین روغن ها برای این دوران باز هم مانند همیشه روغن های طبیعی و پر خاصیت زیتون و نارگیل هستند.
برچسب ها: درد ، پریود ، ناطقان
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین