کد خبر: ۲۳۷۶۶۹
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۸
عربستان سعودی با اعلام پروتکل‌های بهداشتی و قوانین پیشگیرانه، برگزاری اجتماعات بزرگ را در مراسم حج امسال ممنوع کرد.
ناطقان: به نقل از رویترز، عربستان سعودی در ماه ژوئن اعلام کرد شمار زائران مراسم حج را به هزار زائر از ملیت‌های مختلف ساکن عربستان محدود خواهد کرد.

در راستای پروتکل‌های بهداشتی و ایمنی جدید، لمس کعبه در طول مراسم حج امسال ممنوع خواهد بود و در طول طواف و نماز جماعت، زائران موظف به رعایت فاصله حداقلی یک و نیم متری از یکدیگر خواهند بود.

از تاریخ نوزدهم جولای تا دوم آگوست ۲۰۲۰ نیز حضور در «منا»، «مشعرالحرام» و «عرفات» فقط با اخذ مجوز امکان‌پذیر خواهد بود و استفاده از ماسک برای زائران و کارکنان اجباری خواهد بود.

سازمان جهانی بهداشت از تصمیم عربستان سعودی برای کاهش قابل توجه شمار زائران حج امسال حمایت کرده است.

رئیس سازمان جهانی بهداشت بیان کرد :« این تصمیم یکی از نمونه‎ تصمیماتی دشواری است که تمامی کشورها باید برای در اولویت قرار دادن سلامتی مردم اتخاذ کنند.»

علامت‌هایی برای یادآوری راه‌های پیشگیری از گسترش ویروس «کووید-۱۹» در نقاط مختلف و به زبان‌های گوناگون نصب خواهد شد.

به گزارش «عرب نیوز»  لمس «حجرالاسود» نیز در مراسم حج امسال ممنوع خواهد بود و فرش‌ها جمع‌آوری خواهد شد تا نمازگزاران از جانماز شخصی خود استفاده کنند و تب تمامی زائران و کارکنان مورد بررسی قرار خواهد گرفت.
منبع: مشرق
برچسب ها: بوسیدن ، لمس ، خانه خدا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین