کد خبر: ۲۳۷۷۰۲
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۱
میزان حمایت از دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور مستقر آمریکا در فاصله چند ماه مانده به انتخابات ماه نوامبر در ۵۰۰ شهرستان این کشور کاهش یافته است.
ناطقان: میزان مطلوبیت عملکرد «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا در فاصله چند ماه مانده به انتخابات ریاست‌جمهوری در دست‌کم ۵۰۰ شهرستان (county)* این کشور افت کرده است.

شبکه خبری بلومبرگ روز دوشنبه با استناد به آمارهای نظرسنجی جدید مرکز افکارسنجی «پیو» گزارش داد حمایت از ترامپ در شهرستان‌هایی که میزان مرگ و میر در آنها بیش از ۲۸ نفر به ازای ۱۰۰ هزار ساکن بوده به شدت دچار افت شده است.

نظرسنجی پیو گزارش داد ۱۷ درصد از شرکت‌کنندگان در نظرسنجی این موسسه که قبلاً از ترامپ حمایت می‌کردند اکنون دیگر از او حمایت نمی‌کنند.

این آمارها در شرایطی منتشر شده که نتایج نظرسنجی‌های مختلف «جو بایدن»، نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا را پیشتاز در برابر ترامپ نشان می‌دهند.

موسسه Real Clear Politics که به رصد نتایج نظرسنجی‌های انتخاباتی می‌پردازد گزارش داده در ایالت‌های ویسکانسین، میشیگان، پنسیلوانیا و فلوریدا بایدن به طور متوسط با ۵ درصد یا بیشتر از ترامپ پیشی گرفته است.

در آریزونا که به طور سنتی حامی جمهوری‌خواهان بوده است بایدن به طور متوسط با ۳.۵ درصد از ترامپ جلوتر است.

«دونالد ترامپ» قبل از این به احتمال باختش در انتخابات ماه نوامبر اذعان کرده و گفته ممکن است رقیبش، «جو بایدن» در این رأی‌گیری به پیروزی برسد.

ترامپ در مصاحبه‌ای حدود ۱۰ روز پیش با شبکه خبری «فاکس‌نیوز» گفته ممکن است بایدن «رئیس‌جمهور بعدی آمریکا شود چون بعضی‌ها من را دوست ندارند.»

ترامپ درباره جو بایدن گفت: «او اصلاً حرف نمی‌زند. هیچ‌کس حرف‌هایش را نمی‌شنود. وقتی صحبت می‌کند نمی‌تواند ۲ تا جمله کنار هم بچیند. من نمی‌خواهم خوب یا غیرخوب باشم، درست است؟»

وی اضافه کرد: «منظورم این است که این آدم بلد نیست حرف بزند. بعد ممکن است رئیس‌جمهورتان شود، چون بعضی‌ها مرا دوست ندارند. تنها کاری که من می‌کنم این است که وظیفه‌ام را انجام می‌دهم.»

برخی از کارشناسان با توجه به شیوع ویروس کرونا در آمریکا و تظاهرات‌ها در شمار زیادی از شهرهای این کشور احتمال شکست ترامپ در انتخابات را بعید نمی‌دانند.
منبع: مشرق
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین