کد خبر: ۲۳۷۷۷۲
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۰
پس از هشدار و توضیحات همتی در خصوص ریسک بالای بازار ارز، دیروز این بازار ریزش قیمت ها را به نظاره نشست. بر این اساس نرخ ارز که در روز یک شنبه تا 21 هزار و 930 تومان و بیشتر هم بالا رفته بود، دیروز تا 21 هزار و 460 تومان عقب نشینی کرد.
ناطقان: هر قطعه سکه بهار آزادی نیز در پی این اتفاق تا حدود 788 هزار تومان کاهش قیمت داشت و به 9 میلیون و 630 هزار تومان رسید. در همین حال اظهارات روسای قوه قضاییه و بانک مرکزی از آغاز حساب کشی و احضار صادرکنندگان متخلف حکایت دارد.به گزارش خراسان، رئیس کل بانک مرکزی، دو شب قبل در یادداشتی با اشاره مجدد به تاثیر کرونا بر نبود تعادل عرضه و تقاضا در بازار حواله ارز و تغییر روند با توجه به بازگشایی مرزها، خبرهای خوبی از تامین ارز داد و اعلام کرد:


صادرات نفت و فراورده های نفتی و صادرات غیر نفتی افزایش قابل توجهی یافته و خبرهای مثبتی نیز از آزادشدن منابع مسدودی بانک مرکزی دریافت شده است.وی فرصت باقی مانده حدود دو هفته (تا انتهای تیر) برای بازگرداندن میلیاردها دلار ارز صادراتی را یادآور شد و گفت: این فرصت به هیچ وجه تمدید نخواهد شد و از روز دوشنبه (دیروز) با هماهنگی بانک مرکزی، قوه قضاییه، وزارت صمت و نهادهای نظارتی، صادرکنندگانی که تاکنون تعهد خود را ایفا نکرده اند، در فهرست های 10 نفره برای توضیح درباره نحوه ایفای تعهدات دعوت خواهند شد.همتی در پایان تاکید کرد که بانک مرکزی دخالت هدفمند خود در بازار را به تشخیص خود و با در نظر گرفتن مصالح عالیه کشور اعمال خواهد کرد. وی با یادآوری این که بانک مرکزی یک بار در مهرماه 97 (اوج قبلی قیمت دلار) توان خود را نشان داد و برخی به خاطر اشتباه محاسباتی تا دو سال برای فروش دلارهای 19 هزارتومانی خود معطل ماندند، هشدار داد: امروز نیز ریسک بازار ارز برای سرمایه گذاری به شدت افزایش یافته است و من نیز وظیفه دارم این را به فعالان اقتصادی گوشزد کنم.در خور ذکر است، پس از انتشار این یادداشت، حجت الاسلام و المسلمین رئیسی، رئیس قوه قضاییه نیز در جلسه دیروز شورای عالی این قوه از ضرورت برخورد با تخلفات صادرکنندگان و واردکنندگان سخن گفت و اظهار کرد: وارد کننده یا صادرکننده متخلف فرقی نمی‌‌کند. هم برخورد با آن‌ها هم افشای نام آن‌ها یک ضرورت است که مسئولان بانک مرکزی باید آن را دنبال کنند. وی افزود: مسئولان بانک مرکزی اعلام کردند که به دنبال معرفی صادرکنندگان متخلف هستند، اما من معتقدم واردکننده ‌ای که ارز دریافت کرده و کالا وارد نکرده هم باید معرفی شود.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین