کد خبر: ۲۳۷۸۴۱
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۵
نایب رئیس اول اتحادیه مشاورین املاک گفت: خرید و فروش مسکن نسبت به میزان سال گذشته بسیار کاهش داشته اشت. در حال حاضر بازار مسکن به یک تثبیت نسبی رسیده است و میانگین قیمت در مناطق تهران 19 میلیون و پانصد هزار تومان است.
ناطقان: حسام عقبایی، نایب رئیس اول اتحادیه مشاورین املاک در گفتگو با جام جم آنلاین به شرح وضعیت بازار مسکن در روزهای اخیر پرداخته است که مهمترین بخش‌های آن در ادامه از نظرتان می گذرد.

- میزان معاملات بازار مسکن خیلی بالا نیست و قیمت‌ها در ماه‌های گذشته رشد داشته و روند آن از ابتدای سال صعودی بوده است. خرید و فروش مسکن نسبت به میزان سال گذشته بسیار کاهش داشته اشت. در حال حاضر بازار مسکن به یک تثبیت نسبی رسیده است و میانگین قیمت در مناطق تهران 19 میلیون و پانصد هزار تومان است.
 
- مستاجرینی با افزایشی بیشتر از این نرخ مواجه شوند، می‌توانند قراردادهای خود را تمدید نکنند. موجرین نیز نمی‌توانند مستاجرین را تا 3 ماه بعد از وضعیت سفید کرونا تخلیه کنند و قانونگذار اختیار را به مستاجر داده و به موجر نیز اجازه تخلیه را نمی­‌دهد و نیازی به برخورد قانونی ندارد.

- مشتری‌ها امروزه آگاه هستند و اگر بخواهند کالایی بخرند از قبل از طریق چند فروشگاه دیگر قیمت را کنترل می‌کنند. حال برای خرید کالای گرانی مانند مسکن که قیمت میلیاردی دارد، باید بررسی‌های خود را انجام دهند و اگر آگاهی کافی برای این کار ندارند می‌توانند از یک وکیل راهنمایی بخواهند، سپس خرید و معامله خود را انجام دهند.

- ما همواره مخالف درج قیمت مسکن چه در حوزه اجاره و چه در حوزه خرید و فروش در سایتها و اپلیکیشنها بودیم. ما موافق انجام فعالیت های اقتصادی در حوزه تجارت الکترونیک هستیم. موافق این هستیم که سایتها و صفحات مجازی فعال باشند؛ اما در چهارچوب قانون.

- مسکن یک کالای همگن نیست که قیمت ان را در سایتها قرار بدهیم. طلا و سکه کالاهای همگن هستند و قیمت آن در همه جای ایران یکسان است ولی مسکن نه تنها در ایران بلکه در همه دنیا کالای ناهمگن است. درج قیمت مسکن در سایتها و اپلیکیشنها به گرانی آن دامن میزند به همین دلیل ما با دادستانی هماهنگ کرده ایم که قیمتی درج نشود. مدتی این قیمت ها نمایش داده نمیشد اما اخیرا دوباره اقدام به نمایش آن کرده اند.
منبع: فارس
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین