کد خبر: ۲۳۷۸۹۲
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۴
یک منبع کاخ سفید پیش‌بینی کرد، تیم رئیس جمهوری آمریکا امروز (چهارشنبه) مذاکرات برای بررسی چگونگی چراغ سبز نشان دادن به اسرائیل جهت اجرای طرح الحاق را ادامه دهد.
ناطقان:  به نقل از خبرگزاری معای فلسطین، این منبع که از مذاکرات در این زمینه آگاه است، در گفت‌وگو با روزنامه اورشلیم پست گفت: هنوز احتمال انجام اقداماتی برای اعمال حاکمیت (اسرائیل) مطابق با طرح صلح پیشنهادی ترامپ در ماه ژوئیه جاری وجود دارد.

پس از سفر هفته گذشته آوی برکوویچ، نماینده ویژه آمریکا در مذاکرات بین‌المللی و اسکات لیث، رئیس امور اسرائیلی-فلسطینی در  شورای امنیت ملی آمریکا به اراضی اشغالی، این تیم صلح به ریاست جارد کوشنر، مشاور ویژه رئیس جمهوری آمریکا تصمیم گرفت سلسله بحث‌ها و گفت‌وگوهایی را در این زمینه انجام دهد.

طبق گزارش روزنامه اورشلیم پست، این بحث و گفت‌وگوها پس از سفر یک هیئت ویژه از آمریکا به اراضی اشغالی و انجام سلسله دیدارهایی با برخی مسؤولان حزب‌های لیکود و آبی-سفید با محوریت بررسی رویکرد کابینه اسرائیل درباره گستره و تاریخ اجرای طرح الحاق و مناطقی که شامل این طرح می‌شوند، آغاز شدند.

بر اساس گزارش یاد شده، این دیدارها با حضور کوشنر، برکوویچ و لیث برگزار شد و منابع احتمال دادند ترامپ نیز در مراحل پیشرفته این گفت‌وگوها به آن ملحق شود.

نتانیاهو پیشتر یکم ژوئیه را تاریخ اجرای طرح الحاق اعلام کرده بود اما این اقدام را در تاریخ مقرر انجام نداده و تنها اعلام کرد که گفت‌وگوها درباره این مساله ادامه دارند.

نتانیاهو تا این لحظه هنوز مشخص نکرده که قصد دارد حاکمیت اسرائیل را بر تمام ۳۰ درصد از مساحت کرانه باختری و یا کمتر از آن اعمال کند. این در حالی است که گانتس طرح الحاق شهرک‌های اصلی را ترجیح می‌دهد.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین