کد خبر: ۲۳۷۹۰۹
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۱
معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور از بالا رفتن درجه دمای در داخل خودرو تا ۷۰ درجه سانتیگراد خبر داد و گفت: هرگز کودک خود را در داخل خوروها هر چند کوتاه رها نکنید.
ناطقان: سرهنگ علی همه خانی گفت: یکی از نکاتی که در فصل تابستان باید به آن توجه جدی کرد حضور کودکان در وسیله نقلیه است.

وی گفت: گاهی اوقات فراموش می‌شود که کودکان مانند ما نمی‌توانند درجه حرارت داخل ماشین‌ها را تحمل کنند این حرارت گاهی هم برای ما هم غیر قابل تحمل و طاقت فرساست.


معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور گفت: گاهی برای خرید و یا گرفتن پول از عابر بانک لحظه‌ای می‌خواهیم خودرو را ترک کنیم و در حین رفتن درب‌ها را قفل کرده و با نگاهی محبت آمیز به کودکمان که دستهایش را روی شیشه خودرو گذاشته و با التماس به ما می‌فهماند که " مرا هم با خود ببر " از خودرو فاصله می‌گیریم غافل از اینکه نه برای او راه تنفس گذاشته ایم و نه راه تبادل هوا. به خیال خودمان جای او امن است.

همه خانی ادامه داد: این را بدانید در صورت خاموش بودن ماشین و بالابودن شیشه‌های آن دمای هوا در درون ماشین در روزهای گرم سال به شدت افزایش پیدا می‌کند و گاهی این دما به راحتی به بیش از ۷۰ درجه سانتیگراد می‌رسد. بنابراین هرگز کودک خود را هر چند برای مدت زمان کوتاه، در چنین حالتی در درون وسیله نقلیه رها نکنید، چرا که متاسفانه کودکان آسیب‌های جبران ناپذیری در این شرایطی می‌بینند.

منبع: مشرق
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین