کد خبر: ۲۳۷۹۶۹
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۵
منابع مطلع می‌گویند فرستاده واشنگتن در دیدار مدیر امنیت ملی سئول ضمن تاکید بر خروج از بن‌بست دیپلماسی با پیونگ‌یانگ، درباره کاهش تنش‌ها در شبه‌جزیره کره صحبت کرده است.
ناطقان:  «استفان بیگن» معاون وزیر خارجه و سرپرست هیأت آمریکایی در مذاکرات شبه‌جزیره کره، امروز (پنجشنبه) با «سو هون» مدیر امنیت ملی در دفتر رئیس‌جمهور کره جنوبی دیدار و درباره مذاکرات هسته‌ای‌زدایی شبه‌جزیره کره صحبت کرد.

به نوشته خبرگزاری «یونهاپ»، منابع مطلع با اعلام خبر دیدار بیگن و سو، گفتند که این دیدار روی کاهش تنش‌ها در حوزه شبه‌جزیره کره و خروج از بن‌بست دیپلماسی با پیونگ‌یانگ تمرکز داشت.

سو که اولین دیدار خود را با فرستاده آمریکا، بعد از انتصاب به سمت مشاور امنیتی ارشد رئیس‌جمهور کره جنوبی انجام داد، کسی است که نقش مهمی در هماهنگی دیدار «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا با «کیم جونگ‌اون» رهبر کره شمالی در سال ۲۰۱۸ ایفا کرد.

بر این اساس، گفته می‌شود مقامات آمریکایی و کره جنوبی درباره روش‌هایی برای پیشبرد روابط درون‌کره‌ای رایزنی کرده‌اند.

بیگن که طی سفری سه روزه برای گفت‌وگو درباره احیای روند مذاکرات با کره شمالی به سئول سفر کرده، در آخرین روز حضور خود در منطقه، روز گذشته گفته بود واشنگتن از همکاری‌های بین دو کره قویاً حمایت می‌کند. (جزئیات بیشتر)

وی امروز، بدون دیدار با رئیس‌جمهور کره جنوبی، این کشور را به مقصد ژاپن ترک می‌کند.

کره شمالی روز شنبه اعلام کرد هیچ برنامه فوری برای از سرگیری مذاکرات هسته‌ای با آمریکا ندارد مگر این که واشنگتن از «سیاست‌های خصمانه» خود در قبال پیونگ‌یانگ دست بکشد. این اظهارات از سوی معاون اول وزیر خارجه کره شمالی بعد از آن بیان شد که «جان بولتون» مشاور پیشین امنیت ملی کاخ سفید گفته بود شاید ترامپ پیش از انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در ماه نوامبر دیداری دیگر با کیم جونگ اون داشته باشد.

رهبر کره شمالی در حالی سال ۲۰۲۰ را آغاز کرد که قول داد بازدارندگی هسته‌ای کشورش در مقابل تحریم‌ها و فشارهای «گانگستری» آمریکا را تقویت کند. کره شمالی پیش از این اعلام کرده بود دیگر به ترامپ اجازه نخواهد داد از این دیدارها به عنوان دستاورد سیاست خارجی خود بهره‌برداری کند.
منبع: فارس
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین