کد خبر: ۲۳۷۹۷۲
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۳
نخست‌وزیر کانادا به ایالات متحده نسبت به تحمیل تعرفه‌های غیرمجاز بیشتر روی صاردات فلزات کانادا هشدار داد.
ناطقان:  جاستین ترودو، نخست‌وزیر کانادا ضمن هشدار نسبت به تحمیل تعرفه‌ی صادرات فلز این کشور توسط دولت ترامپ، رئیس‌جمهوری ایالات متحده اعلام کرد: «تحمیل تعرفه بر روی صادرات فلز کانادا هیچ‌گونه توجیهی ندارد و این شرکت‌های آمریکایی هستند که متحمل عواقب آن خواهند شد.

دولت ترامپ در حال ایجاد پیش‌نویسی برای اعمال تعرفه و عوارض جدید بر واردات آلومینیوم کانادایی است. به ادعای دفتر بازرگانی ایالات متحده، بازارهای آمریکایی از فلزات کانادایی اشباع شده‌اند.

نخست‌وزیر کانادا اظهار کرد: «ما نگران تهدید ایالات متحده مبنی بر اعمال تعرفه‌های بیشتر بر روی صنایع آلومینیوم و فولاد هستیم.»

وی افزود: «این تعرفه‌ها را می‌توان به مثابه افزایش قیمت کالای تولیدکنندگان در ایالات متحده و تحمیل فشارهای بیشتر بر روی آن‌ها علی‌الخصوص در این زمان بحرانی دانست. به همین دلیل ما برای ترغیب آمریکا به عدم پیشبرد راهبردهای این‌چنینی و اعمال تعرفه از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کنیم و فکر می‌کنیم که این اقدام آمریکا هیچ توجیهی نداشته باشد و تأثیرات منفی بر اقتصاد دو کشور بگذارد.»

ترودو گفت که وی هیچ دلیل منطقی در مورد اعمال تعرفه‌های بیشتر از سوی ایالات متحده نمی‌بیند و حال آن که ایالات متحده نمی‌تواند به میزان کافی و برای تأمین تقاضای داخلی، آلومینیوم تولید کند.
منبع: تابناک
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین