کد خبر: ۲۳۷۹۷۵
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۲
«سامح شکری» وزیر خارجه مصر چهارشنبه شب در نشست مجازی شورای امنیت سازمان ملل متحد در مورد لیبی، گفت: داعش بار دیگر به غرب لیبی بازگشته است.
ناطقان:  شکری گفت: همه باید با کشورهایی که به حاکمیت ما احترام نمی‌گذارند و ثبات را در شرق مدیترانه بر هم می‌زنند، مقابله کنیم.

وی افزود: ارتش ملی لیبی کنترل شرق لیبی را افزایش داده و ثبات را به این منطقه بازگردانده است؛ اما شبه‌نظامیان به دنبال تحقق منافع و ایدئولوژی خود آن هم به حساب مردم لیبی هستند.

شکری اضافه کرد: سال ۲۰۱۵ داعش با کشتن ۲۱ مصری، جامعه جهانی را تحت تاثیر قرار داد و این جنایت، جامعه جهانی را بر آن داشت تا خواستار مبارزه با گروه‌های تروریستی شوند اما متأسفانه داعش بار دیگر به غرب لیبی برگشته است و تاکید می‌کنم که جامعه جهانی ملزم به مبارزه با گروه‌های تروریستی در لیبی و محکوم کردن کسانی است که از آنها حمایت می‌کنند.

وزیر خارجه مصر در پایان گفت: شرایط در لیبی به دلیل نیروهای منطقه‌ای که از تروریست‌ها حمایت می‌کنند بدتر شده است و این موضوع، خطری برای مصر محسوب می‌شود و هیچ تهدیدی را تحمل نخواهیم کرد.
دولت مصر از نیروهای ژنرال خلیفه حفتر موسوم به ارتش ملی لیبی در شرق این کشور حمایت می‌کند.

لیبی از سال ۲۰۱۱ میلادی در پی خیزش مردمی و حمله نظامی نیروهای سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) با هدف برکناری معمر قذافی حاکم وقت این کشور، با تنش‌های سیاسی و درگیری‌های نظامی بسیار گسترده‌ای روبه‌رو بوده است.

این کشور در نهایت به ۲ بخش شرقی و غربی تقسیم شد. در بخش غربی با مرکزیت طرابلس دولتی موسوم به دولت وفاق ملی به ریاست «فایز السراج» بر سر کار آمده که مورد تأیید و حمایت سازمان ملل متحد و برخی کشورها از جمله ترکیه، قطر و ایتالیاست و در بخش شرقی و جنوب نیز خلیفه حفتر ژنرال بازنشسته ارتش بر امور مسلط شده است که از سوی کشورهایی مانند عربستان، روسیه، فرانسه، مصر، امارات متحده عربی، یونان و قبرس حمایت می‌شود.
منبع: تابناک
برچسب ها: داعش ، لیبی ، مصر ، ناطقان
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین