کد خبر: ۲۳۷۹۷۸
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۱
برای هشتمین ماه متوالی از زمان شیوع کرونا در ووهان چین روز به روز بر شمار مبتلایان و فوتی های ناشی از آن در دنیا افزوده می شود.
ناطقان: از زمانی که کرونا (کووید -۱۹) در ووهان چین در ماه دسامبر سال گذشته میلادی شیوع پیدا کرد و به دنبال آن خیلی سریع به دیگر مناطق جهان سرایت پیدا کرد برای هشتمین ماه متوالی آمار مبتلایان به کرونا رو به افزایش است و تاکنون هزاران قربانی برجای گذاشته است. طبق جدیدترین آمارها شمار مبتلایان به کرونا در دنیا از ۱۲ میلیون نفر عبور کرده است.

در این میان ایالات متحده آمریکا در صدر آمار مبتلایان به کرونا قرار دارد.

آمار ۵ کشوری که بیشترین مبتلایان را دارند عبارتند از؛

آمریکا: ۳ میلیون و ۹۷ هزار و ۴۲۱ نفر

برزیل: یک میلیون و ۶۷۴ هزار و ۶۵۵ نفر

هند: ۷۴۶ هزار و ۱۳۹ نفر

روسیه: ۷۰۰ هزار و ۷۹۲ نفر

پرو: ۳۱۲ هزار و ۹۱۱ نفر

۵ کشوری که بیشترین فوتی ناشی از کرونا را در دنیا دارند عبارتند از؛

آمریکا با ۱۳۳ هزار و ۹۷۷ نفر فوتی

برزیل با ۶۶ هزار و ۸۶۸ فوتی

انگلیس با ۴۴ هزار و ۳۹۱ فوتی

ایتالیا با ۳۴ هزار و ۸۹۹ فوتی

مکزیک با ۳۲ هزار و ۷۹۶ فوتی

۵ کشوری عربی که بیشترین کرونایی را دارند عبارتند از؛

عربستان سعودی بیشترین تاثیر را از کرونا پذیرفته است و در صدر فهرست کشورهای عربی قرار دارد به طوری که شمار مبتلایان آن به ۲۲۰ هزار و ۱۴۴ نفر رسیده است و به دنبال آن قطر با ۱۰۰ هزار ۹۴۵ نفر، مصر با ۷۷ هزار و ۲۷۹ نفر، عراق با ۶۴ هزار و ۷۰۱ نفر و امارات با ۵۲ هزار و ۶۰۰ نفر قرار دارند.

آمار فوتی‌های ناشی از کرونا در کشورهای عربی

مصر با ۳ هزار و ۴۸۹ فوتی ناشی از کرونا در صدر کشورهای عربی قرار دارد و به دنبال آن عراق با ۲ هزار و ۶۸۵ نفر، عربستان با ۲ هزار و ۵۹ نفر، الجزایر با ۹۶۸ و بالاخره سودان با ۶۲۲ فوتی در رده پنجم قرار دارد.
منبع: مهر
برچسب ها: آمار ، کرونا ، جهان ، ناطقان
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین