کد خبر: ۲۳۸۰۶۶
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۷
معاون آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تجمعات را در شرایط فعلی به شدت خطرساز دانست و گفت: با افزایش جمعیت افراد خطر انتقال ویروس بسیار افزایش می‌یابد و بدون شک عامل اصلی بروز طغیان در برخی استان‌ها تجمعات بوده است.
ناطقان: علی‌اکبر حق‌دوست ظهر امروز در جمع اعضای هیات رییسه دانشگاه علوم پزشکی همدان اظهار کرد: همدان جزو استان‌هایی بود که آرام، با طمانینه و بدون تنش شرایط بروز کرونا را مدیریت کرد.

وی با اشاره به محدودیت دانش و ابهامات متعدد در مورد ویروس کرونا و لزوم‌ تغییر استراتژی‌ها گفت: استراتژی‌ها در مورد اپیدمی کرونا شامل سه موضوع حفاظت و بهداشت فردی و رعایت فاصله اجتماعی، پرهیز از تجمعات غیرضروری و رعایت پروتکل‌های بهداشتی است.

معاون آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تجمعات را در شرایط فعلی به شدت خطرساز دانست و افزود: با افزایش جمعیت افراد خطر انتقال ویروس بسیار افزایش می‌یابد و بدون شک عامل اصلی بروز طغیان در برخی استان‌ها تجمعات بوده است.

وی با تاکید بر اهمیت رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط اصناف و در محیط‌های مختلف، این موضوع را نیازمند نظارت‌های بیشتر دانست و گفت: مداخلات وزارت بهداشت و دانشگاه‌های علوم پزشکی بیرون سیستم است ضمن اینکه دانشگاه‌ها امکانات محدودی دارند همه کسانی که در جامعه نقش مدیریتی دارند باید به این موضوع ورود کنند.

 حق‌دوست با بیان اینکه اتفاقات بیماری کرونا طغیانی است افزود: با مراقبت و عملکرد خوب تیم‌ بیمارستانی و بهره‌گیری از تجربیات موفق در این زمینه مرگ‌ومیرها بسیار کاهش می‌یابد، همکاران بالینی نیز در صورت مواجهه با موج کرونا نباید دستپاچه شوند.

وی با اشاره به اینکه مدیریت توقعات مهم است و فاصله بین خواسته‌ها و داشته‌ها باعث نارضایتی می‌شود با تاکید بر اینکه توقعات از مردم، مسئولان و کارکنان باید مدیریت شود، گفت: باید با به حداقل رساندن عوارض این بیماری زندگی کرد تا چرخ اقتصاد، آموزش و تولید بچرخد.

معاون آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با ابراز خرسندی از اینکه با مدیریت خوب استان در همدان با طغیان کرونا مواجه نشدیم، گفت: نقش مدیریتی دانشگاه بسیار ارزشمند است و ایده‌های خلاقانه در مدیریت و پژوهش های اثرگذار ضرورت دارد.

وی با یادآوری اینکه در شرایط بروز اپیدمی شامل بسیاری موارد از جمله اپیدمی بیماری، ترس، شایعات، جلسات متعدد، گزارشات و دستورالعمل‌ها پشت سر هم بروز می‌کند، ابراز امیدواری کرد که با تلاش جمعی این مقطع زمانی را با موفقیت پشت سر بگذاریم.
منبع: فارس
برچسب ها: تجمع ، مردم ، کرونا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین