کد خبر: ۲۳۸۰۸۰
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۵
رئیس کمیته بودجه شورای شهر تهران از تدوین ائین نامه "جامع حمایت و صیانت از گزارشگران فساد در شهرداری تهران" در کمیسیون های مشترک داخلی شورا خبر داد.
ناطقان: مجید فراهانی در مورد سرانجام طرح پیشنهادی شورا برای سوت زنی تخلفات در شهرداری تهران، گفت: طرح الزام شهرداری تهران به حمایت از گزارشگران فساد را در سال ۱۳۹۷ تقدیم شورا کردم و یک فوریت آن به تصویب رسید اما از سوی دیگر شهرداری تهران نیز آئین نامه اجرایی حمایت و صیانت از گزارشگران فساد را در اجرای تکلیف مقرر در برنامه پنج ساله سوم توسعه شهر تهران در سال ۱۳۹۸ تقدیم شورا کرد.

وی با اشاره به شباهت‌های ساختاری و عملکردی طرح شورا و لایحه شهرداری تهران گفت: به دلیل شباهت های گسترده این طرح و لایحه در هم ادغام شد و آئین نامه "جامع حمایت و صیانت از گزارشگران فساد در شهرداری تهران" در ۱۴ ماده تهیه شد که بررسی و کارشناسی آن برعهده کمیته مشترک با حضور اعضای کمیسیون برنامه و بودجه و کمیسیون حقوقی و نظارت شورا گذاشته شد که به تازگی این بررسی به اتمام رسیده است و به زودی پس از تصویب کمیسیون مشترک برای طرح در صحن تقدیم هیئت رئیسه شورا خواهد شد.

رئیس کمیته بودجه شورای شهر  تهران در مورد جزئیات این آیین نامه گفت: در این آئین نامه شهرداری ملزم به راه اندازی سامانه گزارش فساد در شهرداری تهران خواهد شد و همچنین به منظور صیانت و حمایت از گزارشگران فساد کمیسیون ویژه‌ای با حضور مدیران واحدهای نظارتی شهرداری، نمایندگانی از شورا،  سازمان‌های مردم نهاد و یکی از گزارشگران فساد در شهرداری به انتخاب شورا تشکیل خواهد شد و همچنین به منظور صیانت و حمایت حقوقی و قضایی از گزارشگران فساد، شهرداری ملزم به پشتیبانی و تامین حمایت حقوقی از طریق تامین و خرید خدمات از وکلاء شده است.

وی ادامه داد:  از سوی دیگر در بخش تقدیر و تشویق گزارشگران فساد هم در صورتی که گزارشگر فساد از شهروندان باشد پاداش مالی تا ۶ برابر حد نصاب معاملات خرد بر اساس حد نصاب مصوب هیئت وزیران پیش بینی شده است و در صورتی که گزارشگر فساد از کارکنان شهرداری باشد پرداخت پاداش تا معادل شش ماه حقوق پیش بینی شده است.

فراهانی با تاکید بر اینکه به پیشنهاد کمیته بودجه و نظارت مالی در بودجه سال ۱۳۹۸ و ۱۳۹۹ شهرداری تهران برای اولین بار ردیف اعتباری برای تشویق و حمایت از گزارشگران فساد پیش بینی و به تصویب شورا رسیده است، افزود: همچنین با توجه به ضرورت حمایت از هیئت‌های رسیدگی به تخلفات اداری کارکنان شهرداری تهران و برای تسریع در رسیدگی به تخلفات برای این مجموعه برای اولین بار ردیف های اعتباری انتشار آگهی فراخوان و ابلاغ آراء هیئت ها و خرید خدمت کارشناس رسمی دادگستری در رسیدگی به پرونده ها پیش بینی و تصویب شد تا در مسیر مبارزه با فساد گام برداشته شود.

وی خاطرنشان کرد: همچنین در آئین نامه تدوین شده توسط شورای شهر تهران پیش بینی شده است تا شهرداری به صورت سالانه به مناسبت  روز جهانی "مبارزه با فساد" از شهروندان گزارشگر فساد با برگزاری همایش تقدیر کند  و نتایج ارزیابی شاخص "ادراک فساد" را به تفکیک واحدها اعم از مناطق، سازمانها، شرکتها و موسسات اندازه گیری و اعلام عمومی کند.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین