کد خبر: ۲۳۸۱۶۸
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۲
یک سخنگوی وزارت دفاع آمریکا روز جمعه به امضای توافقنامه همکاری نظامی بین ایران و سوریه که در جریان سفر رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح ایران به دمشق منعقد گردید، واکنش نشان داد.
ناطقان:  یک سخنگوی وزارت دفاع آمریکا به انعقاد توافقنامه همکاری نظامی بین ایران و سوریه واکنش نشان داد.

بر اساس این گزارش، «جسیکا مک نالتی» سخنگوی پنتاگون گفت که علیرغم این موضوع آمریکا برنامه‌ای برای ایجاد تغییر در ماموریت‌های خود در سوریه ندارد.

وی مدعی شد: ماموریت نیروهای آمریکایی نسبت به سال ۲۰۱۴ هیچ تغییری نکرده است. ماموریت ما تحقق شکست دائم داعش است.

وی افزود: ماموریت نظامیان آمریکا با همکاری نیروهای مورد تأیید محلی در شمال شرق سوریه و اطراف التنف برای شکست داعش در سوریه ادامه خواهد یافت.

گفتنی است که سوریه و جمهوری اسلامی ایران اخیراً توافق جامعی برای تقویت همکاری‌های نظامی و امنیتی امضا کردند.

این توافق با حضور ژنرال «علی عبدالله ایوب» وزیر دفاع و جانشین فرمانده کل ارتش و نیروهای مسلح سوریه و سرلشکر «محمد باقری» رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح ایران به امضا رسید.

دو کشور در بیانیه پایانی مشترک خود بر ادامه هماهنگی میان دو طرف برای مقابله با چالش‌ها و خطرات متعدد و رو به افزایش و ادامه مقابله با تروریسم تکفیری مورد حمایت برخی قدرت‌های منطقه‌ای و بین‌المللی با هر نام و نشان تاکید کردند.

ژنرال علی عبدالله ایوب در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با سرلشکر باقری تاکید کرد: روابط سوریه و ایران راهبردی و محکم است.

وی افزود: علی رغم افزایش فشارها و تهدیدات همکاری‌های نظامی و امنیتی بین دو طرف منحصر به فرد است و همچنان در تمام حوزه‌ها ادامه دارد. با پایبندی به اصول ملی با همه چالش‌های جدید مقابله‌ها خواهیم کرد. با تلاش همه سوری‌ها و همکاری با برادران و دوستان و همپیمانان که بر مقابله با تروریسم تاکید دارند، بر این فصل جدید از جنگ غلبه خواهیم کرد.

از سوی دیگر سرلشکر باقری هم تاکید کرد: ملت‌های منطقه و محور مقاومت و جمهوری اسلامی ایران و سوریه برای توسعه و تحکیم روابط نظامی و دفاعی و امنیتی مصمم هستند.

رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح ایران بیان کرد: روند توافقنامه‌های همکاری همچنان ادامه دارد و این توافقنامه‌ها عزم ما را برای همکاری مشترک تقویت کرد.

بشار اسد رئیس جمهور سوریه هم در دیدار با سرلشکر «محمد باقری» رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح ایران از نتایج نشست‌های سوریه و ایران و امضای توافقنامه همکاری نظامی و امنیتی میان دو کشور استقبال کرد و آنرا نشان دهنده سطح روابط راهبردی میان دو کشور توصیف کرد.

رئیس جمهور سوریه در جریان دیدار سرلشکر باقری با وی گفت: امضای توافقنامه همکاری نظامی و امنیتی میان ایران و سوریه، نمایانگر سطح روابط راهبردی میان تهران و دمشق است.

وی افزود: امضای توافقنامه همکاری نظامی و امنیتی میان ایران و سوریه روابط راهبردی دو کشور را نشان می‌دهد و نتیجه سال‌ها اقدام مشترک و همکاری در زمینه جنگ علیه تروریسم در سوریه و مقابله با سیاست‌های خصمانه‌ای است که دمشق و تهران را هدف قرار داده است.

از سوی دیگر سرلشکر باقری هم بر اهمیت تقویت روابط میان دو کشور دوست در همه زمینه‌ها به نحوی که منافع دو ملت را برآورده سازد و ایران و سوریه را در برابر تلاش‌های مداخله جویانه در امور داخلی شأن، حفظ کند، تاکید کرد.

روز گذشته سوریه و جمهوری اسلامی ایران توافق جامعی برای تقویت همکاری‌های نظامی و امنیتی امضا کردند.

بر اساس این گزارش؛ این توافق با حضور ژنرال «علی عبدالله ایوب» وزیر دفاع و جانشین فرمانده کل ارتش و نیروهای مسلح سوریه و سرلشکر «محمد باقری» رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح ایران به امضا رسید.

دو کشور در بیانیه پایانی مشترک خود بر ادامه هماهنگی میان دو طرف برای مقابله با چالش‌ها و خطرات متعدد و رو به افزایش و ادامه مقابله با تروریسم تکفیری مورد حمایت برخی قدرت‌های منطقه‌ای و بین‌المللی با هر نام و نشان تاکید کردند.

دیروز ژنرال علی عبدالله ایوب در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با سرلشکر باقری تاکید کرده بود: روابط سوریه و ایران راهبردی و محکم است. علی رغم افزایش فشارها و تهدیدات همکاری‌های نظامی و امنیتی بین دو طرف منحصر به فرد است و همچنان در تمام حوزه‌ها ادامه دارد. با پایبندی به اصول ملی با همه چالش‌های جدید مقابله‌ها خواهیم کرد. با تلاش همه سوری‌ها و همکاری با برادران و دوستان و همپیمانان که بر مقابله با تروریسم تاکید دارند، بر این فصل جدید از جنگ غلبه خواهیم کرد.

شایان ذکر است که سرلشکر باقری به همراه یک هیات نظامی بلندپایه دیروز به دعوت ژنرال علی عبدالله ایوب راهی دمشق شد.

منبع: مهر
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین