کد خبر: ۲۳۸۲۲۶
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۵
مقامات نپال از کشته شدن ۲۳ تن و آوارگی هزاران نفر دیگر در پی بارندگی‌های سنگین در غرب این کشور که منجر به جاری شدن سیلاب و رانش زمین شده، خبر دادند.
ناطقان: بارندگی‌های سنگین در منطقه «میاگدی» واقع در ۲۰۰ کیلومتری شمال غربی کاتماندو، پایتخت نپال در شرایطی که چندین خانه را ویران کرده، منجر به کشته شدن ۹ نفر و مفقود شدن بیش از ۳۰ نفر دیگر شده است.

به گفته مقامات با توجه به تداوم عملیات جستجو و نجات مفقودان در مناطق دورافتاده، احتمال افزایش شمار قربانیان وجود دارد. تاکنون ۵۰ نفر توسط بالگردهای امدادی نجات یافته و به مکان‌هایی امن منتقل شده‌اند.

یک مقام محلی در شهرک توریستی پوخارا در ولسوالی کاسکی نیز از کشته شدن هفت نفر در این شهر خبر داده است. همچنین هفت نفر دیگر نیز در منطقه جاجارکوت در غرب دور نپال جان باخته‌اند.

به گفته مقامات نپالی، جستجو برای یافتن هشت مفقود باقی مانده ادامه دارد.

در دشت‌های جنوبی این کشور هم مرز با هند، سطح رودخانه "کوشی" که تقریباً همه ساله در ایالت شرقی بیهار سیل‌های مرگبار ایجاد می‌کند به بالاتر از سطح خطر رسیده است.

بنا بر گزارش رویترز، رانش زمین و جاری شدن سیلاب در نپال کوهستانی طی فصل بارندگی‌های موسمی هر ساله از ژوئن تا سپتامبر بسیار رایج است.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین