کد خبر: ۲۳۸۲۶۷
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۱
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: با توجه به اینکه هشت شهرستان این استان در شرایط قرمز شیوع بیماری کرونا قرار گرفته‌اند و تمدید محدودیت‌ها برای یک هفته آینده، رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی توسط مردم مورد توجه جدی قرار گیرد.
ناطقان: دکتر سعید کشمیری روز شنبه به رسانه‌ها اعلام کرد: با توجه به افزایش روند انتشار بیماری از مردم انتظار می‌رود با ماسک زدن و حضور نیافتن در تجمع‌ها به کادر درمان فرصت نفس کشیدن بدهند زیرا در زمان حاضر فشار زیادی در کادر درمان وجود دارد.

وی اضافه کرد:ا ز ۱۴ تیرماه جاری شهرستان‌های بوشهر، کنگان، دشتستان و گناوه در وضعیت قرمز قرار گرفتند که براساس هماهنگی با ستاد ملی مبارزه با کرونا و اختیارات استانداران محدودیت‌هایی برای مدت یک هفته اعمال شد.

دبیر ستاد استانی مقابله با کرونا در استان بوشهر بیان کرد: باتوجه به تقسیم بندی جدید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بدلیل افزایش شیوع بیماری در زمان حاضر به غیر از شهرستان‌های دشتی و جم که در محدوده زرد قرار دارند مابقی هشت شهرستان دیگر استان بوشهر قرمز هستند.

کشمیری اضافه کرد: بر این اساس استفاده از ماسک در محیط‌های سربسته، دستگاه‌های اداری و اماکن عمومی، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، ارائه نکردن خدمات به افرادی که ماسک استفاده نمی‌کنند، غیبت زدن برای کارکنانی که از ماسک در محیط کار استفاده نمی‌کنند، جلوگیری از هرگونه تجمع تا اطلاع ثانوی، تعطیلی خطوط اتوبوس‌رانی در شهرهای قرمز، برخورد با بازارها، پاساژها و فروشگاه‌هایی که دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت نکنند، انجام می‌شود.

وی ادامه داد: در زمان حاضر ۳۱۹ بیمار در بخش‌های کرونایی بیمارستان‌های استان بوشهر بستری هستند که از این شمار ۶۲ نفر در بخش‌های کرونایی بستری شده‌اند.

دبیر ستاد مقابله با کرونا استان بوشهر بابیان اینکه در زمان حاضر ۱۷۹ مورد مثبت قطعی در بیمارستان‌های استان بستری هستند اضافه کرد: در ۲۴ ساعت گذشته ۴۰ مورد از بستری‌های بخش‌های کرونایی در استان بوشهر با حال خوب از بیمارستان مرخص شده‌اند که از این تعداد ۱۹ مورد مثبت قطعی بوده‌اند.

کشمیری ادامه داد: در زمان حاضر ۴۸ مورد در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بستری هستند که از این تعداد ۲۷ مورد از آنها با کمک دستگاه نفس می‌کشند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر اضافه کرد: براساس آخرین آمارها شمار جان باختگان ناشی از ابتلا به ویروس کرونا در این استان به ۱۵۲ نفر رسیده‌است که میانگین سنی آنها ۵۵ سال است.

وی یادآور شد: کمترین سن فرد مبتلا به کووید ۱۹ فوت شده ۲۵ روز و بیشترین آن ۹۳ سال بوده‌است.

کشمیری افزود: ۷.۴ درصد فوت شدگان در رده سنی زیر ۲۰ سال ، ۱۰.۶درصد ۲۱ تا ۴۰سال، ۲۶.۶ درصد ۴۱ تا ۶۰ ، ۴۱.۵ درصد در ۶۱ تا ۸۰ و ۱۳.۸ درصد ۸۱ تا ۱۰۰ سال هستند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین