کد خبر: ۲۳۸۳۱۸
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۸
عضو جامعه روحانیت مبارز:
حجت‌الاسلام و المسلمین سیدرضا اکرمی با اشاره به افزایش مبتلایان به ویروس کرونا در روزهای اخیر، اظهار کرد: الان بعضی روحانیون پنج ماه است منبر نرفته‌اند، برای آنان چه فکری شده است؟ اگر این افراد حقوق بازنشستگی نداشته باشند از کجا باید درآمد کسب کنند؟
ناطقان: حجت‌الاسلام و المسلمین سیدرضا اکرمی با اشاره به افزایش مبتلایان به ویروس کرونا در روزهای اخیر، اظهار کرد: نمی‌شود که اکثر ما روز سیزدهم فروردین را در خانه باشیم، اما دو ماه از آن روز نگذشته باشد و حالا بازار و پاساژهای‌مان غرق افراد باشد. به این می‌گویند افراط و تفریط. یعنی یک روز خانه بمانیم و روز بعدش به مراکز خرید و خیابان‌ها هجوم آوریم.
 

این عضو جامعه روحانیت مبارز تاکید کرد: برای چنین موضوعی می‌توان برنامه‌ریزی کرد و کمی از انباشت جمعیت در مراکز خرید کاست. مثلا خود اصناف می‌توانند در این زمینه تصمیم بگیرند که برخی مغازه‌ها یک روز درمیان باز شود تا رفت‌وآمد قدری کاهش پیدا کند. این موضوع می‌تواند در پاساژها هم اجرا شود تا کمی اوضاع تفاوت یابد. از آن سو دولت هم باید ادارات را یک روز درمیان کند. این‌ها می‌تواند مقررات شرایط استثنایی باشد و باید با آن کنار بیاییم.
 

اکرمی ادامه داد: مثلا در مواردی از قبیل ازدواج هم نباید افراط و تفریط کرد. نه اینطور باشد که دختری بدون هیچ مراسمی و صرفا با یک لباس عروس به خانه خودش برود، نه این‌گونه باشد که همه اطرافیان و آشنایان و فامیل جمع شوند و فاصله‌گذاری‌ها فراموش شود. این‌گونه مراسم باید با حضور حداقلی اعضای درجه‌یک و دو خانواده انجام شود.
 

این عضو جامعه روحانیت مبارز با بیان این‌که «یکی از قربانیان ماجرای کرونا مساجد هستند»، گفت: مساجد به نسبت بسیاری محیط‌ها کمترین جمعیت را دارند و آن وقت الان وضعیت به گونه‌ای است که یک صفحه قرآن خواندن هم در آن تعطیل شده است.
 

وی ادامه داد: به خاطر اینکه برگزاری مجالس ترحیم را تعطیل کردیم، حداقل پنجاه دسته از افراد مشغول، از کار بی‌کار شدند. اگر برای این بیکاری‌ها فکری کرده‌ایم که هیچ اما اگر این‌گونه نیست تکلیف این افراد چه می‌شود.
 

اکرمی یادآور شد: الان بعضی روحانیون پنج ماه است منبر نرفته‌اند، برای آنان چه فکری شده است؟ اگر این افراد حقوق بازنشستگی نداشته باشند از کجا باید درآمد کسب کنند؟
 

وی با بیان این‌که «بیکاری ام‌الفساد است»، تصریح کرد: آنانی از خانه خارج شوند که شغلی دارند. اگر کسی کار ضروری ندارد از خانه بیرون نرود. مگر شلوغ شدن بیمارستان‌ها شهرت است؟ مگر بازار و کارخانه تولیدی است که به رونق آن افتخار کنیم؟ مگر رفت‌وآمد مداوم آمبولانس‌ها جزو افتخارات است؟ مگر کمکی به اقتصاد می‌کند؟
 

اکرمی در عین حال تاکید کرد: اگر به مردم می‌گوییم از خانه بیرون نروید، برای خانه ماندن آنان فکری بکنیم. ببینیم در خانه چه کار می‌توانند بکنند که درآمدی کسب کنند تا هم از خانه خارج نشوند و هم بی‌کار نمانند.
 

وی ادامه داد: الان ما چقدر افراد داریم که در هیئت مدیره‌ها عضو هستند و از چند جای دیگر هم حقوق می‌گیرند. آقا! شما کنار بکشید بگذارید دیگران هم کاری داشته باشند و درآمدی کسب کنند! نمی‌شود کسی چند شغل داشته باشد و دیگری به نان شب محتاج بماند.
 

این عضو جامعه روحانیت مبارز با بیان این‌که «درباره وضعیت مستأجران به یک حکم حکومتی نیاز داریم»، گفت: باید حکم حکومتی صادر شود که هیچ موجری حق ندارد مستأجر خود را در ایام کرونا بیرون کند یا اجاره‌اش را افزایش دهد چون آن مستأجر با وضعیت فعلی کجا و کی کار کرده که بتواند پول بیشتری بدهد؟
 

وی در پایان تاکید کرد: مردم رعایت کنند که حضورشان در جامعه باید حداقلی باشد. ورود و خروج در حد نیاز باشد و قناعت بورزند و حرص خرید چیزی را از بازار نزنند. امیدواریم خدا به همه ما عقل معاش دهد که بدانیم چگونه با این روزگار کنار بیاییم.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین