کد خبر: ۲۳۸۳۳۰
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۶
«مضر خزعل» از بی‌اطلاعی مجلس از مفاد مذاکرات بغداد-واشنگتن به ویژه درباره خروج نیرو‌های آمریکایی از کشور خبر داد.
ناطقان:  «مضر خزعل» نماینده ائتلاف سائرون در پارلمان عراق، از بی‌اطلاعی مجلس از مفاد مذاکرات بغداد -واشنگتن به ویژه درباره خروج نیرو‌های آمریکایی از کشور خبر داد.

اخبار بین الملل-وی گفت: پارلمان همچنان از آنچه میان طرفین در دور اول مذاکرات درخصوص حضور نیرو‌های آمریکایی در عراق رخ داده بی اطلاع است.

این نماینده عراقی از دولت خواست تا درباره مفاد مذاکرات دور اول و آنچه میان طرفین به توافق رسیده است به پارلمان توضیح دهد و شفاف سازی کند.


خزعل افزود: تاکنون اطلاعاتی از مذاکره درخصوص حضور نیرو‌های آمریکایی و اجرای مصوبه پارلمان برای خروج این نیرو‌ها دریافت نکرده‌ایم.

نماینده ائتلاف سائرون از دولت عراق خواست تا درباره آنچه در دور اول مذاکرات اتفاق افتاده و آنچه در دور آتی مذاکرات مورد بررسی قرار خواهد گرفت به پارلمان توضیح دهد.

پس از شهادت سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس، پارلمان عراق در دی ماه سال گذشته، رای به اخراج نیرو‌های نظامی آمریکایی مستقر در این کشور داد.

دور اول مذاکرات راهبردی بغداد-واشنگتن در ۲۲ و ۲۳ خرداد سال جاری به صورت ویدئو کنفرانس انجام شد و به گفته منابع عراقی مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق رئیس تیم مذاکره کننده در دور دوم گفتگو‌ها خواهد بود و برای این منظور به آمریکا سفر خواهد کرد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین