کد خبر: ۲۳۸۳۴۴
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۰
در بسیاری از مواقع پیش می آید که صورت مان جوش می زند و هرچقدر تلاش می کنیم که کاری به کار آن نداشته باشد، موفق نمی شویم. اما با مطالعه این متن خواهیم آموخت که همان طور که یک متخصص پوست چنین جوش هایی را بدون عفونت و یا بزرگ تر شدن خالی می کند ما هم در منزل به روش مشابه عمل کنیم.
ناطقان: مسلما بهترین راه برای حفظ پوست دست نزدن به جوش است تا به طور طبیعی التیام یابد بنابراین سعی کنید جوش ها را فشار ندهید . وقتی یک جوش را فشار می دهید، ممکن است بتوانید چرک را تخلیه کنید. اما همان طور که فشار وارد می کنید، چرک و هسته جوش ( سلول های پوست مرده و چربی)فقط بالا نمی آید بلکه بیشتر در داخل حفره و به پایین فرو می رود.

 

فشار نیز می تواند باعث شود که دیوار حفره زیر سطح پوست شما بترکد و مواد آلوده در غشای میانی پخش شود. تمام اینها باعث آسیب بیشتر می شود تا اینکه اجازه دهید جوش به تنهایی التیام یابد .هم چنین هرچه پوست بیشتر آسیب ببیند احتمال زخم اسکار بیشتر می شود.

 


 

برای جلوگیری از جوش زدن نکات زیر را رعایت کنید:

* برای جلوگیری از ایجاد جوش جدید، مراقب رژیم غذایی خود بوده و هر روز، صورت خود را تمیز کنید.

 

* خیس کردن یک لیف با آب داغ و نگه داشتن آن بر جوش باعث خالی شدن جوش، و احتمالا کمتر شدن درد آن می­ شود.

 

* روبالشتی خود را هر هفته عوض کرده، غذاهای پروتئین دار خورده، صورت خود را هر روز با یک شوینده ملایم پاک کرده، آرایش خود را پاک کرده و در صورت لزوم مجددا آرایش کنید و هر روز بین 6 تا 8 لیوان آب بنوشید تا از ایجاد جوش جلوگیری کنید. در صورت جوش زدن، آن را دست­کاری نکنید. اگر جوش­ هایتان را خالی می­ کنید، صورت خود را در طول یک ساعت آینده، به نرمی بشویید.

 

* هر جوشی به خودی خود ناپدید می­ شود. در صورت تصمیم به دست­کاری نکردن جوش ،خطر باقی ماندن اثر آن و عفونت را به حداقل رسانده­ اید.

 

* اگر مشکل جوش شما مکرر است، این مطلب را با متخصص پوست خود در میان بگذارید. او احتمالا قادر به کمک خواهد بود!


 

بهترین زمان برای خالی کردن جوش وقتی است که سر سفید رنگ آن کاملا بیرون زده باشد. این نشانه آن است که اکنون زمان مناسب برای رهایی از شر آن فرا رسیده. مراحل زیر را می توانید به ترتیب انجام و بدون هیچ خطری آن جوش را خالی کنید.

 
تخلیه جوش صورت,روش مناسب برای تخلیه جوش صورت

دراوردن جوش از صورت

 

۱- دست تان را با آب و صابون بشویید تا تمام باکتری های احتمالی موجود را برای برخورد با زخمی باز از بین برده باشید. سپس با حوله تمیز یا دستمال کاغذی به خوبی آنها را خشک کنید.

 

۲- همچنین اهمیت فراوانی دارد که خود آن جوش را هم تمیز کنید. بنابراین با یک پنبه آغشته به الکل آرام روی جوش را تمیز کنید. این کار باعث خواهد شد که سطح آن جوش هموارتر شده و آمادگی بیشتری برای خالی شدن پیدا کند.

 

۳- در هر کدام از دست تان خود یک پنبه قرار داده و آماده خارج کردن آن جوش شود. هرگز آن را با ناخن های خود فشار ندهید چون با این کار به راحتی باعث بریده شدن پوست آن ناحیه خواهید شد. در جهت مخالف جوش، قسمت سفید را فشرده و این کار را به طور مستقیم انجام ندهید.

 

ممکن است لحظه ای دردی همانند فرو رفتن یک سوزن در پوست احساس کنید آن زمانی است که چرک از داخل آن بیرون آمده. اگر بلافاصله با این کار چرک خارج نشد، بدانید که هنوز کاملا نرسیده است پس به زور این کار را تکرار نکنید. صبر کنید تا زمان مناسب تری برای این کار فرا رسد.

 

۴- اگر هم چرک خارج شد که دیگر آسوده و راحت شده اید. با دستمال تمیز دیگری آن را پاک و با الکل تمیز کنید. ممکن است کمی احساس سوزش داشته باشید اما لااقل بدون آنکه جای آن روی صورت تان باقی بماند آن را خارج کرده اید.
برچسب ها: جوش ، صورت ، ناطقان
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین