کد خبر: ۲۳۸۴۰۹
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۳
مدیر امور منابع آب تهران و پردیس گفت: در جهت اجرای طرح احیا و تعادل بخشی آب‌های زیرزمینی و صیانت از منابع آبی، طی هفته گذشته ۱۵ حلقه چاه غیرمجاز مسدود شد.
ناطقان: به نقل از وزارت نیرو، راما حبیبی گفت: با تلاش گروه گشت و بازرسی و با همکاری کارشناسان حقوقی و دریافت دستور قضائی طی یک هفته گذشته ۱۵ حلقه چاه غیرمجاز در محدوده عملکرد این امور در تهران و پردیس در مجموع به عمق ۸۸۵ متر و با دبی ۳۵ مترمکعب در روز پر و مسدود شد.

مدیر امور منابع آب تهران و پردیس تصریح کرد: ضمناً طی این مدت در بخش آب‌های سطحی، ۱۳ مورد بررسی تصرفات غیرمجاز رودخانه‌ها و در بخش آب‌های زیرزمینی با پیگیری‌های واحد بازرسی و نظارت نسبت به نصب چهار دستگاه کنتور حجمی هوشمند روی چاه‌های پروانه‌دار اقدام شد.

حبیبی با تاکید بر ارتباط خوب و همکاری تنگاتنگ دستگاه قضائی برای برخورد با متخلفان و متجاوزان به منابع آب سطحی و زیرزمینی گفت: برداشت‌های بی‌رویه آب سبب افت سطح آب‌های زیرزمینی شده است و کاهش سطح آب‌های زیرزمینی خطرات و عواقب جبران ناپذیری از جمله ایجاد فروچاله، فرونشست زمین، شور شدن آب، کاهش کیفیت آب را در پی دارد که با توجه به اهمیت موضوع، این امور از هیچ کوششی در جهت صیانت از منابع آب دریغ نمی‌کند. امور منابع آب تهران بزرگ بر اساس قانون با هرگونه تخلف در زمینه آب‌های سطحی و زیرزمینی با اهتمام جدی برخورد قانونی خواهد کرد.
منبع: مهر
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین