کد خبر: ۲۳۸۴۵۰
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۷
خمیر شدن کیک دلایل مختلفی دارد و برای اینکه تمام دلایل “خمیر شدن کیک” را بدانید این مطلب را تا تنها مطالعه کنید.
ناطقان: خیلی از کدبانوها دوست دارند کیک و شیرینی مورد نیاز خانواده را در حد امکان خودشان در منزل تهیه کنند ولی وقتی کیک شان خراب می شود سریع نا امید می شوند و فکر می کنند نمی توانند کیک خانگی تهیه کنند ولی در این آموزش سعی داریم علت خمیر شدن کیک را آموزش دهیم تا خیلی راحت کیک مورد نظر خود را تهیه کنید.

علت خمیر شدن کیک :

علل مختلفی می تواند باعث خمیر شدن کیک شود در ادامه اصلی ترین دلایل خمیر شدن کیک گفته شده است.
دستور تهیه اشتباه

اگر دستور تهیه ای که از آن استفاده کرده اید اشتباه باشد و مقدار مواد اولیه را درست بیان نکرده باشد می تواند دلیل اصلی خمیر شدن کیک شما باشد.
توجه نکردن به نکات کیک پزی

برای تهیه کیک های گوناگون از قبیل کیک ساده ،کیک خیس و... نکات کلیدی وجود دارد که باید حتما آن نکات به دقت رعایت شود به عنوان مثال در یک کیک شما نیاز به جدا کردن زرده از سفیده ندارید ولی در بعضی دستور تهیه ها حتما باید جدا کنید که این نکات برای هر کیکی متفاوت می باشد .
ریختن نامناسب مواد کیک در قالب

وقتی می خواهید مواد کیکی که آماده کرده اید درون قالب بریزید سعی کنید مواد را به طور یکنواخت به تمام سطوح قالب بریزید و اگر این کار را نکنید و مواد را یکجا درون قالب خالی کنید باعث خمیر شدن کیک شما می شود.
تست پخته شدن کیک

اگر کیک را زودتر از پخته شدن آن از فر خارج کنید بدون شک کیک شما خمیر می شود و برای تست پختن کیک می توانید از یک خلال دندان استفاده کنید و اگر مواد کیک به خلال دندان نچسبید یعنی کیک شما پخته است.
رعایت نکردن مقدار مواد اولیه کیک

هیچ وقت اندازه پیمانه موادی که گفته شده را به دلخواه عوض نکنید که در صورت تغییر مقدار مواد اولیه بدون شک کیک پف دار و خوبی تهیه نمی کنید.
عدم انتخاب قالب مناسب

در انتخاب قالب دقت کنید و سعی کنید قالبی که انتخاب می کنید نه نازک باشد و نه کلفت و جنس قالب اگر نسوز و استیل باشد می تواند در تهیه کیک پف دار و خوشمزه کمک کند.
انتخاب دمای مناسب برای فر

برای اینکه کیک شما خمیر نشود باید دمای واقعی فر خود را بدست بیاورید چون با وجود اینکه شما دمای فر را 180 درجه تنظیم میکنید ممکن است فر دمای 170 یا 190 داشته باشد و شما با تست هایی که انجام می دهید می توانید دمای حدودی فر خود را بدست بیاورید.

به عنوان مثال یک کیک ساده با قطر 4 سانتی متر در دمای 180 درجه حدود 45 دقیقه طول می کشد بپرد اگه کمتر زمان برد یعنی دمای فر بالاست و اگر بیشتر زمان برد یعنی دمای فر پایین است.
برچسب ها: خمیری ، کیک ، ناطقان ، دلایل
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین