کد خبر: ۲۳۸۴۹۲
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۱
ده‌ها دانشگاه آمریکایی با ثبت یک سند از شکایت دو دانشگاه دیگری که به دنبال بلوکه کردن فرمان ممنوعیت دونالد ترامپ علیه تداوم اقامت دانشجویان خارجی در خاک آمریکا در صورت عدم برگزاری کلاس‌های حضوری نهادهای آموزشی در فصل پاییز هستند، حمایت کردند.
ناطقان: به نقل از خبرگزاری رویترز، شکایت مذکور ابتدا از سوی دو دانشگاه شامل دانشگاه ام آی تی و دانشگاه هاروارد امروز (دوشنبه) در یک دادگاه فدرال در بوستون ثبت شد.

با این حال روز یکشنبه ۵۹ دانشگاه دیگر آمریکا با ثبت یک سند در دادگاه خود را به عنوان حامی شکایت این دو دانشگاه معرفی کردند. این دانشگاه‌ها اعلام کرده‌اند که پایبند به دستورالعمل فدرالی هستند که در دوران وضعیت اضطراری نیز برقرار است و به دانشجویان خارجی اجازه می‌دهد در دوران همه گیری بیماری در دوره‌های تماما آنلاین شرکت کنند .

آنها خاطرنشان کردند: وضعیت اضطراری همچنان پابرجا است اما با این حال سیاست دولت آمریکا به طور اساسی و ناگهانی تغییر می‌کند و برنامه‌های این دانشگاه‌ها را دچار تشویش کرده و ضرر ها و آشوب‌های چشمگیر به بار می آورد.
 بر اساس یک گزارش وزارت امور خارجه آمریکا و انستیتوی آموزش بین الملل، حدود ۱.۱ میلیون دانشجوی خارجی در دوره‌های تحصیلات عالی در این کشور در سال تحصیلی ۲۰۱۸ -۲۰۱۹ شرکت کردند. این تعداد تنها ۵.۵ درصد مجموع دانشجویان تحصیلات عالی آمریکا را به خود اختصاص داده است.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین