کد خبر: ۲۳۸۴۹۵
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۴
رسانه‌های محلی گزارش کردند، پلیس در جامو و کشمیر تحت اداره هند، یک چهره ارشد مقاومت کشمیر را تحت بازداشت قرار داده است.
ناطقان: به نقل از خبرگزاری "آناتولی"، خبرگزاری هند از یک فرمانده پلیس نقل کرد که نیروهای امنیتی منطقه‌ای، بر اساس قانون امنیت عمومی جامو و کشمیر، "محمد اشرف صحرایی" و چندین تن از اعضای گروه "جماعت اسلامی" را تحت بازداشت پیشگیرانه درآورده‌اند.

این اقدام پیش از سالگرد روز شهدا در کشمیر انجام می‌شود؛ روزی که یادبود ۲۲ مسلمان کشمیری است که در ۱۳ ژوئیه ۱۹۳۱ به دست یک فرمانروای هندی کشته شدند.

این روز امسال، به دنبال قرار گرفتن کشمیر تحت فرمانروایی مستقیم دولت هند در پی لغو وضعیت ویژه خودمختاری آن در سال گذشته، توسط دولت منطقه‌ای از لیست تعطیلات رسمی برداشته شد.

سینک اظهار کرد "صحرایی" و حدود ده‌ها عضو گروه جماعت اسلامی بازداشت شده‌اند و امکان دارد اسامی آن‌ها تحت قانون امنیت عمومی ثبت شود؛ قانونی که اجازه می‌دهد بازداشت‌شدگان تا ۲ سال بدون دادگاه تحت بازداشت باشند.

در ۱۹ ماه مه (۳۰ اردیبهشت)، فرزند صحرایی با نام "جنید صحرایی"- فرمانده شبه‌نظامیان حزب‌المجاهدین- در رویارویی با نیروهای امنیتی به همراه یکی دیگر از اعضای این گروه در "سرینگر" طی درگیری مسلحانه کشته شد.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین