کد خبر: ۲۳۸۵۸۸
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۲
سخنگوی دولت:
علی ربیعی سخنگوی دولت در نشست هفتگی خود با خبرنگاران داخلی و خارجی، با تأکید بر اینکه برجام نتوانسته انتظارات اقتصادی مردم را برطرف کند، گفت: با توجه به اینکه دولت در خط مقدم مبارزه‌ با مشکلات قرار دارد از همه قوا برای حل مشکلات دعوت و از دعوت دیگر قوا نیز استقبال می‌کنیم.
ناطقان:  علی ربیعی سخنگوی دولت  در نشست هفتگی خود با خبرنگاران داخلی و خارجی، گفت: رهبر انقلاب با سخنرانی خود موجب آرامش بخشی شدند و به سهم خود از طرف دولت از ایشان تشکر میکنم.

وی ادامه داد: فشار تحریم های آمریکا بر اقتصاد ایران بر هیچ کشوری انجام نشده است. بدون تردید برای عبور از این چالش‌های عظیم هم‌پوشان که موجب مشکلات اقتصادی شده، نیازمند همراهی همه و وحدت هستیم.

از همه قوا برای حل مشکلات دعوت و از دعوت دیگر قوا نیز استقبال می‌کنیم

ربیعی با تاکید بر فرمایش‌های راه گشای رهبر انقلاب، اظهار داشت: جلسه دیروز ستاد هماهنگی اقتصادی با حضور سران قوا جلوه ای از همکاری همدلانه رو به سوی حل مشکلات بود. با توجه به اینکه دولت در خط مقدم مبارزه‌ با مشکلات قرار دارد از همه قوا برای حل مشکلات دعوت و از دعوت دیگر قوا نیز استقبال می‌کنیم و می توانیم با ظرفیت‌سازی نوین از مشکلات عبور کنیم.

ربیعی خاطر نشان کرد: در جلسه سران قوا ترسیمی از مشکلات ارزی، اقتصادی صورت گرفت و این جلسه که اولین جلسه با حضور رییس جدید مجلس بود بیشتر بر ترسیم اوضاع گذشت.

برجام کارکرد خود را در بخش زیادی از دست داد

وی تاکید کرد: متاسفانه در سالهای گذشته به دلیل خروج آمریکا از برجام این توافق کارکرد خود را در بخش زیادی از دست داد و سبب شد عده ای راه قضاوت ما صحیح را برگزیدند. ما به دنیا نشان دادیم چیزی برای پنهان کردن نداریم.

ربیعی با اشاره به سالگرد برجام اظهار داشت: آنچه از برجام باقی مانده تعهد ایران و معلوم شدن غیر قابل اتکا بودن آمریکا در توافقات چند جانبه است. ما بدون برجام باید میلیون ها دلار خرج می‌کردیم تا این موضوعات را به جهان ثابت کنیم.

وی خاطرنشان کرد: امروز برجام موضوعی چالشی در داخل آمریکا شده است. خود ترامپ گفت که خروج از برجام توسط آمریکا بیشترین خدمت به اسرائیل بود.

سخنگوی دولت تصریح کرد: برجام نتوانسته انتظارات اقتصادی مردم را برطرف کند.

سخنگوی دولت خاطر نشان کرد: در هیچ دوره ای بدخواهان ایران، چه در امریکا و چه در کشورهای کینه توز منطقه، اینچنین بر سر کار نبوده اند.

وی بیان داشت: دولت با کوچک کردن خود میخواهد سهم بیشتری به سهام مردم در بورس بدهد و حمایت از بورس کماکان در دستور کار دولت است.

امسال به اندازه ۱۵ سال گذشته وام قرض‌الحسنه بدون ضامن به بازنشستگان پرداخت می‌شود

ربیعی افزود: در سال ۹۹ به اندازه ۱۵ سال گذشته وام قرض‌الحسنه بدون ضامن به بازنشستگان پرداخت خواهد شد. حقوق بازنشستگان به خواسته حقوقی آنها نزدیک خواهد شد. براساس مصوبه دولت جامعه ایثارگری تا پایان دولت مطالبات خود را دریافت خواهند کرد. تا پایان مرداد مطالبات مربوط به ماده ۳۸ قانون خدمات ایثارگران پرداخت خواهد شد.

ربیعی تصریح کرد: خوشبختانه ما همچنان قدرت ملی اول منطقه هستیم و در جهان هم در رتبه ۱۵ قرار داریم که با وجود تحریم ها توانسته ایم در این زمینه رشد کنیم.

عدم حضور در تجمعات رعایت نمی‌شود

وی در بخش دیگری از سخنان خود در مورد شیوع ویروس کرونا با اشاره به اینکه عدم حضور در تجمعات رعایت نمی‌شود، عنوان کرد: قرار شد ستاد ملی مبارزه با کرونا شهر به شهر گزارش شیوع را آماده کند.

در شهرهای سفید سخت گیری بیشتر صورت می‌گیرد

ربیعی با اشاره به اینکه در شهرهای سفید سخت گیری بیشتری میشود تا تبدیل به شهرهای قرمز نشوند، بیان داشت: امیدواریم با نظارت هایی که دارد صورت می‌گیرد از شیوع بیشتر کرونا جلوگیری شود.

وی در مورد اهمیت و توافقنامه ایران و سوریه که هفته گذشته توسط سرلشکر باقری انجام شد، گفت: همواره اعلام کردیم ایران و سوریه دارای مناسبات ویژه هستند در طی سالهای مبارزه علیه تروریسم این همکاری بیشتر شده است.

احتمال بازگشت تروریسم وجود دارد

سخنگوی دولت با اشاره به اینکه احتمال بازگشت تروریسم وجود دارد، اظهار داشت: تجربه همکاری دیرین با مرحوم حافظ اسد داشتیم و ابعاد این توافقنامه جدید در حوزه های آموزشی، امنیتی و فنی است.

ربیعی اضافه کرد: ما برای تقویت سامانه پدافند هوایی سوریه با تکنولوژی ایرانی اعلام آمادگی کردیم و همینطور سرلشکر باقری با مستشاران ایران در آنجا دیدار و گفتگو کردند.
منبع: فارس
برچسب ها: برجام ، ناطقان ، مردم ، دولت
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین