کد خبر: ۲۳۸۶۰۰
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۲
نمایندگی روسیه در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در پیامی به مناسبت پنجمین سالروز امضای توافق هسته‌ای ایران، آن را غیر قابل جایگزین دانست.
ناطقان:  نمایندگی روسیه در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در وین در سالروز امضای توافق هسته‌ای ایران، برجام، اعلام کرد هیچ جایگزینی برای این توافق وجود ندارد.

نمایندگی روسیه در وین در پیامی در حساب توئیتری خود اعلام کرد ۵ سال پیش در چنین روزی وزرای خارجه چین، فرانسه، آلمان، روسیه، انگلیس و آمریکا با مشارکت نماینده ارشد اتحادیه اروپا طرح جامع اقدام مشترک را در وین منعقد کردند. این توافق به منظور جلوگیری از گزینه‌های نظامی و تهدید به جنگ بود. هیچ جایگزینی برای برجام وجود ندارد.

طرح جامع اقدام مشترک موسوم به برجام در ۱۴ ژوئیه سال ۲۰۱۵ به امضای کشور‌های ۱+۵ (چین، روسیه، فرانسه، آلمان، انگلیس و آمریکا)، اتحادیه اروپا و ایران ۵ رسید. با این حال آمریکا در سال ۲۰۱۸ با طرح ادعا‌های واهی تعهدات خود ذیل برجام را زیر پا گذاشت و کارزار فشار حداکثری را به بهانه تامین ثبات و امنیت در خاورمیانه علیه جمهوری اسلامی به راه انداخت.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین