کد خبر: ۲۳۸۶۳۳
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۴
جهانپور گفت: ماسک زباله عفونی تلقی می‌شود و در روز‌های کرونایی باید با ماسک مانند زباله عفونی بیمارستانی رفتار شود.
ناطقان: کیانوش جهانپور رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت درباره فیلم منتشرشده مبنی بر جمع‌آوری ماسک‌های استفاده شده مردم به دست زباله‌گرد‌ها و ایجاد موج نگرانی برای عرضه احتمالی ماسک‌های استفاده شده در بازار، اظهار کرد: نباید زمینه سوءاستفاده افراد از ماسک را فراهم کرد، باید توجه داشت ماسک زباله عفونی تلقی می‌شود و در روز‌های کرونایی باید با ماسک مانند زباله عفونی بیمارستانی رفتار شود.

جهانپور ادامه داد: نهاد‌های درگیر در حوزه امحای زباله باید به عفونی بودن ماسک‌ها توجه کنند، همچنین توصیه ما به مردم این است که ماسک‌های مصرف شده را با قیچی یا وسیله این‌چنینی امحا کنند و آن را داخل کیسه پلاستیکی دربسته قرار دهند و درون سطل زباله بیندازند.
ماسک را از کجا تهیه کنیم؟

سخنگوی سازمان غذاودارو درباره تهیه ماسک از مراکز مجاز، گفت: توصیه ما این است که مردم از داروخانه‌ها و فروشگاه‌های تجهیزات پزشکی ماسک تهیه کنند و برای تهیه ماسک به مراکز غیرمجاز و غیرمعتبر مراجعه نکنند.

جهانپور درباره استفاده از ماسک‌های پارچه‌ای گفت: مردم می‌توانند از ماسک سه لایه پارچه‌ای یا خانگی استفاده کنند، این ماسک‌ها قابلیت شست‌وشو دارند و می‌توان آن‌ها را اتو و بار‌ها مصرف کرد و باید توجه داشت که ماسک‌های جراحی قابلیت شست‌وشو و مصرف دوباره ندارند.

رئیس مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت زباله‌گردی را در دوران شیوع کرونا یک اقدام پرخطر دانست و گفت: باید توجه داشت که تماس با ماسک و وسایل عفونی می‌تواند موجب انتقال آلودگی شود و افرادی که اقدام به جمع‌آوری زباله به ویژه ماسک‌های مصرف شده می‌کنند ممکن است از نظر بهداشتی دچار مشکل شوند.
مردم تخلفات را به سامانه ۱۹۰ وزارت بهداشت گزارش کنند

جهانپور گفت: اگر افرادی ماسک‌های مصرف شده را جمع‌آوری کنند و برای استفاده مجدد به فروش برسانند معضل بهداشتی صورت رخ می‌دهد و این اقدام جرم محسوب می‌شود و مراجع قضایی و انتظامی می‌توانند با متخلفان آن برخورد کنند. مردم در صورت مشاهده موارد این چنینی موضوع را به سامانه ۱۹۰ وزارت بهداشت گزارش کنند.
برچسب ها: ماسک ، زباله ، عفونی
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین