کد خبر: ۲۴۰۲۷۷
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۶
دانشکده مطالعات جهان دانشگاه تهران، پنج سخنرانی تخصصی و مجازی را با سخنرانی محمدجواد ظریف، دانشیار گروه مطالعات آمریکای شمالی دانشکده مطالعات جهان، با عنوان «جهان در حال گذار» به‌طور پخش زنده در اینستاگرام برگزار می‌کند.
ناطقان: وزیر خارجه کشورمان در نشست اول خود در روز دوشنبه ۶ مرداد ۱۳۹۹، در دانشکده مطالعات جهان دانشگاه تهران، به بررسی اهمیت دوران گذار پرداخت.

سخنرانی دوم ظریف به بررسی ویژگی‌های دوران گذار اختصاص خواهد داشت و مفاهیم مطرح در این عرصه، مفاهیم جدید متعاقب آن و تعریف هر یک و مباحث نظری آن را بررسی خواهد کرد.

در سخنرانی سوم، تحلیلی از انتقال قدرت را ارائه خواهد کرد و به ذکر منابع و مراکز جدید قدرت، بازیگران جدید و نقش و چالش‌های آن‌ها خواهد پرداخت.

سخنرانی چهارم این استاد مطالعات آمریکای شمالی، به پایان هژمونی اختصاص خواهد داشت و هژمونی‌های منطقه‌ای و جهانی، نبرد قدرت‌های بزرگ و مطرح جهانی، و ظهور قدرت‌های جدید را بررسی خواهد کرد.

و در سخنرانی پنجم و آخر، به ایران و تغییرات جهانی خواهد پرداخت.

این سلسله‌سخنرانی‌ها به زبان انگلیسی و به‌صورت مجازی برگزار می‌شود. تاریخ و ساعت نشست‌های آتی به اطلاع خواهد رسید.

منبع: تابناک
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین