کد خبر: ۲۴۰۵۸۲
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۶
مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ضمن اشاره به تداوم بارش‌های رگباری در کشور از کاهش ۵ تا ۸ درجه‌ای دمای هوا در نوار شمالی کشور خبر داد.
ناطقان: صادق ضیاییان  اظهار کرد: امروز و فردا (۱۱ و ۱۲ مرداد) به ویژه طی ساعات بعد ازظهر و اوایل شب در برخی مناطق آذربایجان شرقی، شمال آذربایجان غربی، اردبیل، زنجان، گیلان، غرب مازندران، ارتفاعات البرز، مرکزی، کرمان، هرمزگان، شرق و جنوب فارس و جنوب سیستان و بلوچستان رگبار باران همراه با رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: طی روزهای دوشنبه و سه‌شنبه (۱۳ و ۱۴ مرداد) با نفوذ جریان‌های شمالی از سوی دریای خزر در اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، ارتفاعات البرز و شمال آذربایجان شرقی بارش باران همراه با رعد و برق و وزش باد دور از اننظار نیست. دما نیز در این مناطق بین ۵ تا ۸ درجه سانتیگراد کاهش می‌یابد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به اینکه طی این مدت دریای خزر مواج خواهد بود، اظهارکرد: روز چهارشنبه (۱۵ مرداد) در سواحل دریای خزر و ارتفاعات خراسان شمالی بارش پراکنده و در سایر مناطق کشور جوی به نسبت پایدار خواهیم داشت.

به گفته ضیاییان از اواخر وقت فردا تا پایان هفته در شرق و جنوب شرق کشور به ویژه منطقه زابل وزش باد شدید همراه با خیزش گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود. شرق خلیج فارس نیز فردا مواج خواهد بود.

وی در پایان درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهار کرد: آسمان تهران فردا (۱۲ مرداد) صاف تا کمی ابری همراه با وزش باد با حداقل دمای ۲۴ و حداکثر دمای ۳۷ درجه سانتیگراد و روز دوشنبه (۱۳ مرداد) نیز کمی ابری گاهی وزش باد و در اوایل شب وزش باد شدید با حداقل دمای ۲۵ و حداکثر دمای ۳۸ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.
منبع: ایسنا
برچسب ها: کاهش ، دما ، هوا ، ناطقان
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین