کد خبر: ۲۴۰۵۹۹
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۶
وزارت دفاع ملی افغانستان اعلام کرده است که در پی حملات راکتی پاکستان به خاک این کشور که ۵۹ غیرنظامی کشته و زخمی شدند، نیروهای هوایی و زمینی به حالت آماده‌باش در آمده‌اند.
ناطقان:  از خبرگزاری جمهور افغانستان، وزارت دفاع ملی این کشور با انتشار اطلاعیه ای گفته است که نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان آماده مقابله به مثل هستند.

در این اطلاعیه آمده است که در پی حملات راکتی نظامیان پاکستانی به خاک افغانستان، ۹ غیرنظامی کشته و ۵۰ تن دیگرشان زخمی شده‌اند.

این اطلاعیه می افزاید: در پی ادامه حملات راکتی نظامیان پاکستانی به خاک افغانستان به ویژه حملات راکتی نظامیان پاکستانی به مناطق مسکونی در "سپین بولدک" ولایت قندهار که منجر به کشته شدن ۹ غیرنظامی شامل یک کودک و زخمی شدن ۵۰ تن دیگر شد، ژنرال "محمد یاسین ضیآ" فرمانده  نیروهای مسلح کشور به تمام نیروهای نظامی کشور به ویژه اردو های ۲۰۵ اتل، ۲۰۱ سلاب و ۲۰۳ تندر دستور داد تا برای پاسخ گویی به اقدام نظامیان پاکستانی آمادگی کامل داشته باشند و نیرو های افغان را در خط فرضی "دیورند" با سلاح های سبک و سنگین بیشتر تجهیز کنند".

وزارت دفاع ملی افغانستان گفته است که همچنین بر اساس دستور فرمانده نیروهای مسلح این کشور، نیروی هوایی و بخش هایی خاص در حالت آماده باش درجه یک قرار گرفته اند و در صورت ادامه حملات راکتی نظامیان پاکستانی به خاک افغانستان، با مقابله به مثل نظامیان افغان روبرو خواهند شد.

گفتنی است که نیروهای مرزی افغانستان و پاکستان، روز گذشته بار دیگر پس از حملات راکتی پاکستان به خاک افغانستان در منطقه سپین بولدک ولایت قندهار با یکدیگر درگیر شدند.
منبع: ایرنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین