کد خبر: ۲۴۰۶۰۰
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۸
یافته‌های تازه محققان نشان می‌دهد برخلاف باور گذشته، نه تنها کودکان به کووید-۱۹ مبتلا می‌شوند بلکه می‌توانند در دستگاه تنفسی خود تا ۱۰۰ برابر بزگسالان مبتلا، ویروس کرونا داشته باشند.
ناطقان: به نقل از نیویورک تایمز، یافته‌های تازه محققان نشان می‌دهد علیرغم باور پیشین، کودکان ممکن است حاوی مقادیر بالایی از ویروس کرونا باشند. هرچند برخی محققان معتقد هستند این یافته‌ها اثبات نمی‌کند که کودکان مبتلا ناقل باشند، اما بر بحث بر سر بازگشایی تأثیر می‌گذارد.


در مطلب درج شده رد این روزنامه آمریکایی آمده است: در خصوص بحث بر سر بازگشایی مدارس گفته شده است اکثر خردسالان به کرونا مبتلا نمی‌شوند و در بسیاری مواقع نمی‌توانند ناقل این ویروس به بزرگسالان باشند. اما انتشار نتایج تازه در روز پنجشنبه، این روایت را برهم زد.
براساس این تحقیقات، کودکان مبتلا به‌اندازه بزرگسالان در گلو و حلق خود ویروس کرونا دارند و در واقع، کودکان کمتر از ۵ سال مبتلا می‌توانند در دستگاه تنفسی خود تا ۱۰۰ برابر بیشتر از بزرگسلان ویروس داشته باشند. در این مقاله همچنین تاکید شده اگرچه این تحقیق لزوما ثابت نمی‌کند که کودکان ناقل ویروس به برگسالان باشند، اما می‌تواند دربحث بازگشایی مدارس تاثیر گذار باشد. 
 «دکتر تیلور هیلد سارجنت» Taylor Heald-Sargent یک متخصص بیماریهای عفونی کودکان در بیمارستان کودکان شیکاگو که رهبری این مطالعه را بر عهده داشت، گفت: "وضعیت مدارس بسیار پیچیده است و اینکه فرض را بر این بگیریم که چون بچه‌ها مریض نمی‌شوند، ویروس ندارند باوری نادرست است. 
 «دکتر استیسی شولتزچری» Stacey Schultz-Cherry ویروس شناس در زمینه تحقیقات کودکان گفت: من از بسیاری افراد شنیده‌ام که بچه‌ها مستعد ابتلا نیستند و مبتلا نمی‌شوند. اما اکنون این مطالعه به وضوح نشان می‌دهد که چنین باوری درست نیست.
در این مطالعه بر روی ۱۴۵ نفر تحقیق انجام گرفته است؛ شامل ۴۶ کودک کوچکتر از ۵ سال، ۵۱ کودک ۵ تا ۱۷ ساله و ۴۸ بزرگسال در سنین ۱۸ تا ۶۵ سالگی. بیشتر کودکان حاضر در این تحقیق، تنها علائم تب یا سرفه نشان داده‌اند.
دکتر هیلد سارجانت در خصوص نتایج این تحقیق گفت: به طور قطع کودکان ویروس‌هایی مشابه بزرگسالان و حتی بیشتر از بزرگسالان دارند و جای تعجب نیست اگر آن‌ها ناقل ویروس به دیگران باشند.
نتایج این مطالعه همچنین با نتایج یک تحقیق آلمانی در مورد ۴۷ کودک مبتلا بین سنین ۱ تا ۱۱ سال مطابقت دارد که نشان داد کودکانی که علائم نداشتند بارهای ویروسی به‌اندازه بزرگسالان یا حتی بیشتر داشتند.
در این مطالعه جدید یادآوری شده است که واکنش‌های ایمنی قدرتمند در کودکان می‌تواند هم شدت گسترش بیماری از آن‌ها به دیگران و مدت زمان بیماری را تحت الشعاع قرار دهد. ضمن آنکه سلامت کلی کودکان مانند چاقی یا دیابت و جنسیت نیز بر توانایی انتقال ویروس تأثیر می‌گذارد.
برخی متخصصان بر این باور هستند که کودکان به دلیل ظرفیت کوچکتر ریه قد یا سایر جنبه‌های جسمی ممکن است ویروس کمتری را منتقل کنند. هرچند برخی دیگر از پزشکان با رد این مساله معتقد هستند ویروس از طریق دستگاه تنفسی فوقانی و نه ریه‌ها منتقل می‌شود.
براساس آخرین آمار منتشر شده تا به امروز بیش از ۱۷ میلیون و ۷۵۸ هزار نفر در سراسر جهان به ویروس کرونا مبتلا شده و از این میان ۶۸۳ هزار نفر جان خود را از دست داده‌اند.

منبع: ایرنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین