کد خبر: ۲۴۰۶۷۴
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۵
کارشناس پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: روزهای دوشنبه و سه‌شنبه با نفوذ جریانات شمالی از سوی دریای خزر در استان‌های واقع در شمال غرب، سواحل خزر، ارتفاعات البرز و شمال شرق، همچنین در کرمان، هرمزگان، فارس و جنوب سیستان و بلوچستان افزایش ابر، رگبار رعدوبرق، بارش باران و وزش باد پیش‌بینی می‌شود و دمای هوا 5 تا 10 درجه کاهش می‌یابد.
ناطقان:امیرحسین نقشینه در تشریح وضعیت جوی کشور در روزهای عادی و امروز بیان کرد: بعدازظهر امروز و امشب رگبار باران، گاهی رعدوبرق و وزش باد در استان‌هایی نظیر گیلان، زنجان، اردبیل، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، جنوب فارس، کرمان، هرمزگان و ارتفاعات البرز مرکزی پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: بعدازظهر امروز و امشب در جنوب تهران، جنوب سمنان، شمال اصفهان و استان‌های مرکزی، قم و یزد وزش باد شدید و در برخی نقاط گردوخاک داریم.

کارشناس پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: روزهای 3 و 14 مرداد با نفوذ جریانات شمالی از سوی دریای خزر در استان‌های واقع در شمال غرب، سواحل خزر، ارتفاعات البرز و شمال شرق، همچنین در کرمان، هرمزگان، فارس و جنوب سیستان و بلوچستان افزایش ابر، رگبار رعدوبرق، بارش باران و وزش باد پیش‌بینی می‌شود و دمای هوا 5 تا 10 درجه کاهش می‌یابد.

نقشینه با اشاره به اینکه دریای خزر روزهای 13 و 14 مرداد مواج است، گفت: روزهای 15 و 16 مرداد در سواحل خزر و ارتفاعات خراسان شمالی بارش پراکنده و وزش باد پیش‌بینی می‌شود و بعدازظهر و اوایل شب در روزهای 15 و 16 مرداد رگبار و رعدوبرق و بارش پراکنده به همراه وزش باد در هرمزگان، جنوب سیستان و بلوچستان، کرمان و فارس پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: از اواخر وقت فردا تا پایان هفته وزش باد شدید، گاهی گردوخاک در شرق کشور به ویژه زابل خواهیم داشت.

کارشناس پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی اضافه کرد: شرق تنگه هرمز و دریای عمان از امروز تا سه‌شنبه مواج است. همچنین مرکز و شرق خلیج فارس روزهای دوشنبه و سه‌شنبه مواج خواهد بود.

نقشینه در تشریح وضعیت جوی پایتخت گفت: آسمان تهران صاف، گاهی وزش باد و گاهی نیمه‌ابری پیش‌بینی می‌شود؛ بیشینه و کمینه دما فردا در پایتخت 37 و 25 درجه خواهد بود.

وی افزود: فردا اهواز با بیشینه دمای 48 درجه بالای صفر گرم‌ترین مرکز استان و شهرکرد با کمینه دمای 11 درجه خنک‌ترین مرکز استان خواهد بود.

کارشناس پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی بیان کرد: در استان‌هایی که رگبار و رعدوبرق پیش‌بینی شده احتمال بالا آمدن آب رودخانه‌ها و آبگرفتگی و برخورد صاعقه وجود دارد که توصیه می‌شود از تردد و اسکان در حاشیه رودخانه‌ها خودداری شود.
منبع: فارس
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین