کد خبر: ۲۴۰۶۷۷
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۴
وزارت امور خارجه چین در واکنش به سخنان مایک پمپئو اعلام کرد اظهارات خصمانه مقامات آمریکایی باعث ترس پکن نمی‌شود.
ناطقان: به نقل از خبرگزاری رویترز، وزارت امور خارجه چین در واکنش به سخنان مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا اعلام کرد اظهارات خصمانه مقامات آمریکایی باعث ترس پکن نمی‌شود.

وزارت خارجه چین در بیانیه‌ای اعلام کرد ملت چین از اظهارات و اقدامات مقامات آمریکایی واهمه‌ای ندارد.

این وزارتخانه در واکنش به اظهارات ضد چین مایک پمپئو در جلسه کمیته روابط خارجی سنا گفت پمپئو بار‌ها تلاش کرده است تا با خدشه دار  کردن چهره چین به منافع سیاسی خود برسد.

وانگ ونبین، سخنگوی وزارت خارجه چین نیز دیروز جمعه اظهارات پمپئو در جلسه کمیته روابط خارجی سنا را ترکیبی از دروغ‌های سیاسی عنوان کرده بود.

مایک پمپئو در پیامی که در حساب توئیتری وزارت خارجه آمریکا منتشر شد، اعلام کرد: تنها راه واقعی تغییر رفتار چین، عمل بر مبنای رفتار آنهاست. رئیس جمهور ریگان می‌گفت وی بر اساس رویکرد «اعتماد و مقابله» با اتحاد جماهیر شوروی مراوده داشته است. وقتی صحبت از چین به میان می‌آید می‌گویم باید براساس «بی‌اعتمادی و مقابله» با آن‌ها رفتار کرد.

وزارت خارجه آمریکا پیشتر حزب کمونیست چین را به نقض‌هایی متهم کرده و از آن به عنوان «لکه قرن» نام برده بود. آمریکا همچنین پکن را به مخالفت با انتخابات آزاد و عادلانه در هنگ کنگ متهم کرده بود.

دامنه اختلافات آمریکا و چین روز به روز گسترده‌تر شده و هر بار موضوع تازه‌ای به فهرست مناقشات دو طرف افزوده می‌شود. اختلافاتی که با روی کار آمدن دونالد ترامپ و جنگ تعرفه‌ای آغاز و اکنون به جنگ کنسولگری‌ها کشیده شده است.
برچسب ها: پکن ، آمریکا ، واهمه
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین