کد خبر: ۲۴۰۷۲۳
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۲
سازمان هواشناسی نسبت به تشدید فعالیت سامانه بارشی در برخی استان های شمالی کشور هشدار داد.
ناطقان:  سازمان هواشناسی با صدور هشدار نارنجی رنگ با اشاره به تشدید فعالیت سامانه بارشی آورده است: این وضعیت جوی موجب بارندگی، وزش باد شدید، وقوع رعدوبرق و کاهش دما فردا (۱۳ مرداد ماه) در استان گیلان و پس فردا (۱۴ مردادماه) در استان‌های مازندران و شرق گیلان می شود.

بر اثر حاکمیت این شرایط جوی بالا آمدن آب رودخانه ها و سیلابی شدن مسیل ها، وارد شدن خسارت به شالیزارها، لغزندگی جاده‌ها و کاهش دید در مناطق کوهستانی و آبگرفتگی محلی پیش بینی و سازمان هواشناسی توصیه می کند که بخش‌های مختلف کشاورزی نظیر شالیکاران، پرورش دهندگان ماهی و .... تمهیدات لازم از قبیل پاکسازی راه آب مزارع و باغات و ... را اتخاذ کنند علاوه بر آن نسبت به خودداری ازتوقف و اتراق درحاشیه رودخانه ها و مسیل و اتخاذ تمهیدات ایمنی لازم برای فعالیت های کوهنوردی اقدام شود.

به گزارش ایسنا، در هشدار نارنجی رنگ سازمان هواشناسی پیش‌بینی می‌شود که پدیده‌ای جوی اثرات منفی به دنبال داشته باشد و خسارت‌های احتمالی را سبب شود. هشدار نارنجی برای آماده‌باش دستگاه‌های مسئول برای مقابله با یک پدیده خسارت‌زا صادر می‌شود.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین