کد خبر: ۲۴۰۷۴۵
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۸
اعتراضات صدها نفری در لندن به سبک شبه نظامیان با سازماندهی چندین گروه علیه خشونت‌های نژادی برگزار شد.
ناطقان: به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، سه تن در جریان این راهپیمایی که در جنوب لندن برگزار شد، توسط پلیس دستگیر شدند.

پلیس اعتراض "روز رهایی آفریقا" را صلح آمیز توصیف کرد، اگرچه یک مرد بابت ظن درگیری، یک فرد دیگر به ظن حمله به مامور پلیس و یک زن به ظن حمله تهاجمی دستگیر شدند.

این راهپیمایی با حضور صدها فعال از گروه‌های مخالف نژادپرستی برگزار شد.

قانون لغو برده‌داری که در بسیاری از مستعمرات بریتانیا به آزادی بیش از ۸۰۰ هزار برده منجر شد، در اول اوت ۱۸۳۴ اجرایی شد.

برخی از حاضران در این راهپیمایی لباس‌هایی به تن داشتند که علائم مربوط به یک گروه سایه به نام "نیروی همیشگی خانوادگی" روی آنها نقش بسته بود که مدعی مبارزه علیه نژادپرستی، نابرابری و بی‌عدالتی هستند و اعضایش یونیفورم‌هایی به سبک شبه نظامیان با جلیقه‌های مشکی می‌پوشند.

پس از برگزاری این راهپیمایی نایجل فاراژ، رهبر حزب دست راستی بریگزیت نوشت: صحنه‌های ترسناکی را در بریکستون امروز شاهد بودیم. نیروهایی به سبک شبه نظامیان در خیابان‌ها بودند. اینها می‌خواهند جامعه ما را طوری که هرگز قبل نبوده، دچار تفرقه کنند.

جاناتان بارتلی، رهبر حزب سبز اما به متهم کردن فاراژ پرداخت و گفت:‌ این رهبر حزب بریگزیت است که به دنبال تفرقه است. این مردم می‌دانند که عشق و عدالت ترس و انزجار را از بین می‌برد و فتح می‌کند. امید، تنها چیزی است که حالا مردم می‌خواهند.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین