کد خبر: ۲۴۰۸۲۸
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۰
مبتلایانِ آمریکا در آستانه ۵ میلیون نفرشمار مبتلایان و قربانیان کروناویروس در جهان همچنان رو به افزایش است و براساس آخرین آمارها، شمار قربانیان بیماری کووید-۱۹ تاکنون به ۶۹۲ هزار و ۸۰۹ نفر رسیده است.
ناطقان:  تازه‌ترین آمارها حاکی از آن است که شمار مبتلایان کروناویروس جدید در جهان تاکنون به ۱۸ میلیون و ۲۳۶ هزار و ۷۲ نفر رسیده و مرگ ۶۹۲ هزار و ۸۰۹ نفر در اثر این بیماری نیز تأیید شده است.

روند افزایش آمار مبتلایان به بیماری کووید-۱۹ که تاکنون در ۲۱۳ کشور و منطقه در جهان شیوع یافته، ادامه دارد و این بیماری همچنان در دنیا قربانی می‌گیرد.

همچنین بنابر تازه‌ترین آمارها ۱۱ میلیون و ۴۴۵ هزار و ۹۸۲ نفر از مبتلایان به کووید-۱۹ بهبود یافته‌اند.

از میان شش میلیون و ۹۷ هزار و ۲۸۱ مورد ابتلای فعال در سراسر جهان، ۹۹ درصد موارد یعنی شش میلیون و ۳۱ هزار و ۵۲۷ نفر وضعیت خفیف داشته‌اند و تنها ۶۵ هزار و ۷۵۴ مورد معادل یک درصد از کل موارد در وضعیت وخیم قرار دارند.

همچنین از ۱۲ میلیون و ۱۳۸ هزار و ۷۹۱ پرونده مختومه بیماران مبتلا به کرونا، ۱۱ میلیون و ۴۴۵ هزار و ۹۸۲ نفر معادل ۹۴ درصد از موارد بهبود یافته و ۶۹۲ هزار و ۸۰۹ نفر معادل شش درصد از موارد جان خود را از دست داده‌اند.

آمریکا همچنان درصدر فهرست کشورهای درگیر با بیماری کووید-۱۹ قرار داشته و بیشترین آمار قربانیان و مبتلایان به این بیماری را به خود اختصاص داده است.

از سوی دیگر برزیل و هند به لحاظ تعداد مبتلایان به ترتیب در رتبه‌های دوم و سوم جای گرفتند و برزیل، مکزیک و انگلیس نیز پس از آمریکا به ترتیب بیشترین شمار قربانیان ناشی از کروناویروس را به خود اختصاص داده‌اند.

آمارها نشان می‌دهد که مکزیک و انگلیس به لحاظ شمار قربانیان کووید-۱۹ با اختلاف کمی نسبت به هم، یکدیگر را تعقیب می‌کنند که در حال حاضر مکزیک از این نظر از انگلیس سبقت گرفته است.

بنا بر گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی "ورلداُمتر"، تعداد مبتلایان و قربانیان این بیماری در کشورهایی که بنا بر گزارش‌های رسمی بالاترین آمارها را داشته‌اند تا صبح امروز (دوشنبه) به ترتیب به شرح زیر است:

۱. آمریکا چهار میلیون و ۸۱۳ هزار و ۶۴۷ مبتلا، ۱۵۸ هزار و ۳۶۵ قربانی

۲. برزیل دو میلیون و ۷۳۳ هزار و ۶۷۷ مبتلا، ۹۴ هزار و ۱۳۰ قربانی

۳. هند یک میلیون و ۸۰۵ هزار و ۸۳۸ مبتلا، ۳۸ هزار و ۱۷۶ قربانی

۴. روسیه ۸۵۰ هزار و ۸۷۰ مبتلا، ۱۴ هزار و ۱۲۸ قربانی

۵. آفریقای جنوبی ۵۱۱ هزار و ۴۸۵ مبتلا، ۸۳۶۶ قربانی

۶. مکزیک ۴۳۹ هزار و ۴۶ مبتلا، ۴۷ هزار و ۷۴۶ قربانی

۷. پرو ۴۲۸ هزار و ۸۵۰ مبتلا، ۱۹ هزار و ۶۱۴ قربانی

۸. شیلی ۳۵۹ هزار و ۷۳۱ مبتلا، ۹۶۰۸ قربانی

۹. اسپانیا ۳۳۵ هزار و ۶۰۲ مبتلا، ۲۸ هزار و ۴۴۵ قربانی

۱۰. کلمبیا ۳۱۷ هزار و ۶۵۱ مبتلا، ۱۰ هزار و ۶۵۰ قربانی

سپس کشورهای ایران با ۳۰۹ هزار و ۴۳۷ مبتلا، انگلیس با ۳۰۴ هزار و ۶۹۵ مبتلا، پاکستان با ۲۷۹ هزار و ۶۹۸ مبتلا، عربستان سعودی با ۲۷۸ هزار و ۸۳۵ مبتلا، ایتالیا با ۲۴۸ هزار و ۷۰ مبتلا، بنگلادش با ۲۴۰ هزار و ۷۴۶ مبتلا، ترکیه با ۲۳۲ هزار و ۸۵۶ مبتلا، آلمان با ۲۱۱ هزار و ۴۶۲ هزار مبتلا، آرژانتین با ۲۰۱ هزار و ۹۱۹ مبتلا، فرانسه با ۱۸۷ هزار و ۹۱۹ مبتلا، عراق با ۱۲۹ هزار و ۱۵۱ مبتلا، کانادا با ۱۱۶ هزار و ۸۸۴ مبتلا، اندونزی با ۱۱۱ هزار و ۴۵۵ مبتلا، قطر با ۱۱۱ هزار و ۱۰۷ مبتلا، فیلیپین با ۱۰۳ هزار و ۱۸۵ مبتلا تاکنون بیش از ۱۰۰ هزار مبتلا به کرونا را گزارش داده‌اند.

پس از آن مصر با ۹۴ هزار و ۴۸۳ مبتلا، قزاقستان با ۹۲ هزار و ۶۶۲ مبتلا، اکوادور با ۸۶ هزار و ۲۳۲ مبتلا، چین با ۸۴ هزار و ۴۲۸ مبتلا، سوئد با ۸۰ هزار و ۴۲۲ مبتلا، بولیوی با ۸۰ هزار و ۱۵۳ مبتلا، عمان با ۷۹ هزار و ۱۵۹ مبتلا، سرزمین‌های اشغالی با ۷۲ هزار و ۸۱۵ مبتلا، جمهوری دومینیکن با ۷۲ هزار و ۲۴۳ مبتلا، اوکراین با ۷۲ هزار و ۱۶۸ مبتلا، بلژیک با ۶۹ هزار و ۸۴۹ مبتلا، بلاروس با ۶۸ هزار و ۶۷ مبتلا، کویت با ۶۷ هزار و ۹۱۱ مبتلا، پاناما با ۶۷ هزار و ۴۵۳ مبتلا، امارات متحده عربی با ۶۰ هزار و ۹۹۹ مبتلا، هلند با ۵۵ هزار و ۹۸ مبتلا، رومانی با ۵۳ هزار و ۱۸۶ مبتلا، سنگاپور با ۵۲ هزار و ۸۲۵ مبتلا، پرتغال با ۵۱ هزار و ۴۶۳ مبتلا و گواتمالا با ۵۱ هزار و ۳۰۶ مبتلا بیش از ۵۰ هزار مورد ابتلا را تاکنون ثبت کرده‌اند.

همچنین کشورهای لهستان، نیجریه، هندوراس، بحرین، ارمنستان، افغانستان، قرقیزستان، غنا، سوئیس، ژاپن، آذربایجان، الجزایر، ایرلند، صربستان، مولداوی، ازبکستان، مراکش، اتریش، کنیا، نپال و ونزوئلا تاکنون بیش از ۲۰ هزار مبتلا را ثبت کرده‌اند.
برچسب ها: کرونا ، جهان ، ناطقان ، آمار
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین